NXJ, taksänkt Pv

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

NXJ, taksänkt Pv

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Jag började bygga Pv när jag var ungefär 14 (1980) och höll på tills jag var 20 ungefär. Då flyttade jag söderut och Pvn flyttades runt bland mina släktingars garage tills de tröttnade på den och då såldes den (1991). Jag bifogar bild på hur den såg ut då. När den såldes så var den taksänkt, flipfront i plast, Ford 2,3l V6, automat, plastskärmar, inga droplister, Bmw baklysen, helt ombyggd instrumentering å mittkonsol, 10 tums fälgar bak, grovspacklad. Den var helt klar undertill, lackad och allt klart. Det som saknades var rutor, inredning, elsystem och spackling å lack.
Jag ringde köparen efter 5-6 år och fick då beskedet att "Nää, du vet, det blev inget av den... jag gav bort den till några grannpojkar som skulle bygga nån epa..." Det var inte skoj å då tänkte jag att nu går den i graven men det gjorde den inte. Jag hittade den för några veckor sedan (hösten 2005) och den är åter i min ägo. Numera i mindre bra skick. Ingen V6a, inga bakskärmar, ingen flippfront, en skitful taklucka. 4tums fälgar runt om. Men den är min igen! Kommer att i höst kasta in en b21a. Det blir bättre än v6an! Jag kommer att besikta med den motorn men sen får det bli trim :P /NXJ.
Senast redigerad av * * * NXJ * * * den lör sep 17, 2005 9:14 pm, redigerad totalt 1 gånger.
DaNy
För mycket laddtryck

Inlägg av DaNy »

Så här lägger man upp bilder

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=4507
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Då är man snart på väg...

Jaha då är man snart på väg till Umeå för att hämta Pv:n. Har köpt en 240 där uppe som jag ska ta bla motor, låda, bakaxel ifrån. Har även köpt en 140 framvagn här som blästrats å rostlagats. Jag ska byta framvagn och montera B21an i Umeå innan det blir bilsläpresa för Pv:n ner till Strängnäs. Ska försänka framvagnen i rambenen så att den inte behöver sänkas. Kommer även att flytta framvagnen några centi framåt och motorn ska låångt bak så det blir att modifiera torpeden igen, gjorde ju det tidigare för att få dit V6:an. Ska bli skitkul att se Pv:n igen....

Bild
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Då är bilen hemma i Strängnäs! Mer finns from nu att läsa i VAD HÄNDER I GARAGEN! = http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5444
Skriv svar