fråga ang lämpligt kompFÖRHÅLLANDE i rallycross e85maskin
Postat: sön sep 05, 2010 2:21 pm
frågan vänder sig till er som vet..inte tror eller läst nånstans utan verkligen kan ämnet!
detta ska inte bli en turbomaskin utan en snabb 2150 motor!
grund specen är den sk b200k motorn borrad till 92 mm med b21 turbo kolvar!
sen skall detta krönas med volvos 631topp,ja den utan f-rum..tanken är att fräsa in ventilerna en bra bit in i toppen samt bearbeta ut ett fint "f-rum" rumt dom!
tycker det är roligt med sprit i alla lägen,även i bilen
i bilens tank va det ju
undrar därför vilket komp jag ska ha..inte kan ha utan ska ha!
i övrigt skall jag köra med en kam som tål 12,5:1 med fin topp å 98 oktan mackslask!
snabba svar e roligt så kom igen ni som vet
detta ska inte bli en turbomaskin utan en snabb 2150 motor!
grund specen är den sk b200k motorn borrad till 92 mm med b21 turbo kolvar!
sen skall detta krönas med volvos 631topp,ja den utan f-rum..tanken är att fräsa in ventilerna en bra bit in i toppen samt bearbeta ut ett fint "f-rum" rumt dom!
tycker det är roligt med sprit i alla lägen,även i bilen


undrar därför vilket komp jag ska ha..inte kan ha utan ska ha!
i övrigt skall jag köra med en kam som tål 12,5:1 med fin topp å 98 oktan mackslask!
snabba svar e roligt så kom igen ni som vet