Lynx 1260 trippel "the story"
Jag kör med ca 33mm stinger är ganska grovt men det bygger inte så mycket till mottryck att man behöver vara rädd jämt om det ska skära eller inte. Är ganska mycket värt att det håller för en lång pull i fjällen.rotkkiv skrev:hur grov stinger har du?
Kanske blir att testa mindre men vet ej om jag behöver det, den går bra som den gör.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
Dom flesta crankshop har en "muff" som stingerrören träs på och den funkar som den huvudsakliga "bromsen". Tex mina crankshop improvestock rör till rotax twin 800 har 26mm inv och 50mmlång... bygger värme som fan men bygger hp åxå.. Jag ser inte riktigt om du har "muffar" Jonas el har du 33mm hela vägen?
mvh Chrille
mvh Chrille
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
Chrille jag återkommer med doktors avhandlingen om veven.
Ands visst skulle det vara trevligt "men jag trivs bättre här där jag kan ha det lungt och skönt"
Det är roligare att utveckla åt en själv, då får man göra det som känns roligast för stunden. Kanske inte så skoj att sitta mitt i sommaren och fundera på skoter, då alla polarna är ute och börnar med bilarna
Egen tillverkad lackbox, biltema värme färg. Resultatet blev helt ok.
Det gör sig bra med svarta pipor i svart skoter
Ands visst skulle det vara trevligt "men jag trivs bättre här där jag kan ha det lungt och skönt"
Det är roligare att utveckla åt en själv, då får man göra det som känns roligast för stunden. Kanske inte så skoj att sitta mitt i sommaren och fundera på skoter, då alla polarna är ute och börnar med bilarna
Egen tillverkad lackbox, biltema värme färg. Resultatet blev helt ok.
Det gör sig bra med svarta pipor i svart skoter
Färgen håller bra, ock priset 3 burkar a 60 spänn eller vad det nu var, Mot att skicka iväg dom på kromning 6000:- så det var värt ett försök.
Visst så här i efterhand kanske man skulle blästrat dom och skickat på kromning, men tankarna kommer alltid mitt i sesongen lika som när jag byggde dom, då var man mest sugen på att få höra soundet ! Inte ha dom på ytbehandling flera veckor.
Visst så här i efterhand kanske man skulle blästrat dom och skickat på kromning, men tankarna kommer alltid mitt i sesongen lika som när jag byggde dom, då var man mest sugen på att få höra soundet ! Inte ha dom på ytbehandling flera veckor.
Re: Lynx 1260 trippel "the story"
Har varit lite jul lat, men nu kommer det några fler bilder. 1260:n är provkörd för första gången i år och man fattar liksom inte vilken körglädje denna motor ger, kraften, registret, gas svaret, och även bränsle förbrukningen är helsjukt.
2 st TM40 förgasar-rack är det som förser skotern med all bränse. inte konstigt att den drar mycket med 4 gasare till 3 cylindrar, nä självklart så ska det "slajsas och dajsas"
Då endast en gasare med fästen för gaswire behövs så fick jag planfräsa bort lite onödiga fästen.
Mitten förgasaren fick på bägge sidorna nya försänkningar till distansrören som håller isär gasarna med rätt C-C avstånd.
Spjällaxeln till mitten förgasaren blir en kombo av dom 2 vanliga axlarna.
Svetsa dit fäste för synkning av mitten spjällaxel.
Långa gängstänger behövs när man ska bygga rekorderliga förgasar rack
En bild säger mer än.....
Så då var dom klara, snabbt va !!! även med fungerande Trottel possitions givare.
2 st TM40 förgasar-rack är det som förser skotern med all bränse. inte konstigt att den drar mycket med 4 gasare till 3 cylindrar, nä självklart så ska det "slajsas och dajsas"
Då endast en gasare med fästen för gaswire behövs så fick jag planfräsa bort lite onödiga fästen.
Mitten förgasaren fick på bägge sidorna nya försänkningar till distansrören som håller isär gasarna med rätt C-C avstånd.
Spjällaxeln till mitten förgasaren blir en kombo av dom 2 vanliga axlarna.
Svetsa dit fäste för synkning av mitten spjällaxel.
Långa gängstänger behövs när man ska bygga rekorderliga förgasar rack
En bild säger mer än.....
Så då var dom klara, snabbt va !!! även med fungerande Trottel possitions givare.
Re: Lynx 1260 trippel "the story"
Sjukt härlig lesak/donator du har.
Vet inte om jag missat, men vad har du för matta till detta monster????
El-start eller lever du på Powerbars så du orkar slita igång pjäsen??
Vet inte om jag missat, men vad har du för matta till detta monster????
El-start eller lever du på Powerbars så du orkar slita igång pjäsen??
Jörgen Lundqvist
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Re: Lynx 1260 trippel "the story"
Mattan är en 305 x 38 x 44 kammar, ripsaw lite mönster. Funderade ett tag på en förlängning, men då tappar man lite av övermotoriseringen så det la jag ner. Finns ingen elstart, den är barnsäker även fast tändningen är på.
Re: Lynx 1260 trippel "the story"
Jonas N skrev:Mattan är en 305 x 38 x 44 kammar, ripsaw lite mönster. Funderade ett tag på en förlängning, men då tappar man lite av övermotoriseringen så det la jag ner. Finns ingen elstart, den är barnsäker även fast tändningen är på.
hahaha....jaa barnsäker måste ju bara vara förnamnet. Inte förlänga....men går det att få ditt mer kamhöjd??
Jörgen Lundqvist
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService