Sida 1 av 1
tätstegad låda till volvo
Postat: mån sep 13, 2010 6:41 pm
av joel
tänkte sätta i en b230fk i min Manta/B den är byggd för bana å de är de jag ska använda den till.. jag har 3,67:1 bakaxeln nu..
jag vill alltså ha en så tät låda som möjligt.. vad finns de för nått som går å lösa för normala pengar..
hade jag tänkt köra M45 till å börja med men vill gärna ha lång etta å 1:1 på femman sen
Postat: mån sep 13, 2010 7:34 pm
av coupe76
bmw zf har 1:1 på femman, vet ej hur ettan är dock. Kolla tds-lådan.
Postat: tis sep 14, 2010 1:20 pm
av Ludde_
1:a växeln 5.09, 2:a växeln 2.8, 3:e växeln 1.76, 4:e växeln 1.25, 5:e växeln 1:1 (kort) TDS
1:a växelb 4.21, 2:a växeln 2.49, 3:e växeln 1.67, 4:e växeln 1:24, 5:e växeln 1:1 (lång) Vanlig ZF
Postat: tis sep 14, 2010 4:57 pm
av fredde_vit_pv
Postat: tis sep 14, 2010 6:50 pm
av joel
hmm en dogbox är kanske inte fel

Postat: tis sep 14, 2010 7:07 pm
av joel
jag åkte med en bmw M3 E30 grpA bil å den gjorde 100kmh på 1an å 200kmh på 5an Den va tät å fin

Postat: ons sep 15, 2010 8:07 am
av composite wizard
Hade 2.30 på ettan i min SF M45. Gick ~40 km/h på tomgång i 1an, vilket gjorde bla. parkeringsplatser lite knepiga

Postat: lör sep 18, 2010 6:13 am
av joel
är de nån som har nått mer å komma med?
hur bra håller en m45 mot en turbo motor säg 250-270hk å 350nm?.. jag ska ju köra bana så de blir ju höga varv å inte så mycket seg dragning
Postat: lör sep 18, 2010 8:40 am
av trympa
Jag skulle uppgradera direkt till Getrag/ZF låda.
Blev trøtt på att byta mina (std.) m45 lådor.
Med moderat ladd typ 1 bar.

Postat: mån sep 20, 2010 8:18 am
av composite wizard
Om du avser M45 som dogbox, så kommer den nog att hålla för den effekten -men då har du inget att "växa i" dvs. ökar du effekten ytterligare kommer du att få söka dej om efter en annan låda..