Det är altså en IH (International Harvester) Scout II. Rak 3,3l turbodiesel, ca 1l/mil. (<-Låg friktion i samtliga delar och en väldigt aerodynamisk form bidrar till det såklart

Vad mer finns det att säga? Lite historia?
Detta är altså pappas bil som jag ska använda bara. Pappa köpte den på 80talet nån gång, då var det en v8 i och den kördes lite som skogsbil och lite bruks, men den drog lite mkt soppa för det. -92 renoverades den och en ny SD33 utbytesmotor sattes i och turbokonverterades med en ny anpassad turbo.
Efter det använde pappa den som bruksbil i 10-12 år, sedan skaffade han tjänstebil och den användes inte så mkt längre, vid slutet av 2006 ställdes den av då totalrenoveringen av den svarta fina ni ser på bild längre ner tog dess plats. Sen dess har den stått.
Bilder!

Precis utdragen, batteri och lite diesel väntar.

Med nytt batteri så startade den direkt efter sin dvala =)

Förbannat snyggt med lemmar och pressening [thum]

Inredningen

Finns att pilla med iaf

Bort med lemmarna! Satan så kort den är!!

Bort med taket.. är det en liten röd cab måste det ju vara en sportbil?

Men såhär kan man ju åka på sommarn... kommer provas

Men nu är det strax vinter så, Tak på!

Detta tak är lite tillfälligt, kommer korta ett traveler tak sen (majoriteten här fattar inget men jag ska modda dit ett annat tak senare, när tid finns)

Motivlackat -88 med fina papegojjor på... Röda prickar på hela taket, det är falu rödfärg.. går bort lätt dock, en tvätt så är de borta.

Pappas och "min"

Släktingars

Vi har även ett par till står, och ett skapligt lager med delar.
Framtidsplaner:
Steg 1: Rolla mörkblå, I med baksäte och galler, kolla över bromsarna, Besikta.
Steg 2: Bygga ett vettigt golv där bak, ligger bara en båtplywoodskiva där bak nu, ger liiiite vägljud med några centimeter springor. Ljudisolera, laga lite smårost och spackelsprickor, rolla igen, innertak, lite mer pill med inredning.
Steg 3: Bygga ett bra ljudsystem (så diskret jag kan).
Steg X: Korta ett plasttak från en IH scout Traveler och sätta dit.
Det är vad jag vet just nu.
Kommentera gärna!