Sida 1 av 2
v8+eaton+Mc förgasare i ful mustang
Postat: sön sep 26, 2010 10:10 pm
av bulten
Hej! har provat en gammal ide, provstartade idag gick väldigt magert,någon som har någon erfarenhet av liknande installation, fick köra med chocken på hela tiden men den "nös" ändå. skall jag sätta i mjukare fjädrar eller större munstycken, här är ett par bilder+film
Ford v8 302, eaton m112, keiheth(stavning?) 38mm förgasare.
[/img]

[/img]
Postat: sön sep 26, 2010 11:25 pm
av Ecke

Kung
Postat: mån sep 27, 2010 9:08 am
av abris
Hej!
Funkar det där? Själv har jag ingen aning men jag vet att vissa mc-gasare är känsliga på att de måste ha orginalluftburk då det är en massa spjäll ,kanaler och vaccumgrejjer i luftburken...och utam dem funkar gasarna inte som de ska.
//a
Postat: mån sep 27, 2010 9:23 am
av THE SHOP
bara räkna, du har ca 5ggr större volym nu än mc`n.
Postat: mån sep 27, 2010 9:35 am
av Attenator
Tar tillbaka mitt inlägg, har jämfört lite med holley 750:n som jag körde med i camaron... Får du bara till bestyckningen så kan det nog gå vägen, vad sitter det för munstycken i gasarna nu?
Postat: mån sep 27, 2010 10:23 am
av Jens Gustavsson
kräver nog en del bestyckning och trix med fjädrar mm till trottlarna men du ser kanske trottlarnas läge från förar plats?
vad har du för soppa system?
ett frågetäcken är nålventilernas/flotörernas förmåga att flöda på fullgas? hur stor är de och vilket soppatryck?
mäktigt bygge iallafall, som från en mad max film nästan

The shop
Postat: tis sep 28, 2010 9:04 am
av bulten
Jag har ett gammalt motorbyggarprogram där 2st weber 48:or med 37mm halsring flödar över 1000cfm, jag har pratat med en känd mc turbo trimmare enligt honom så flödar mina förgasare mer än två weber 45:or. Där av ville jag prova dessa och hoppas på att dom skulle räcka till.
Just nu är allt orginal i soppasystem. bränsle tryck ingenaning, troligen väldigt lågt pga av att förgasarna flödar ej över. Visste ju inte om junket skulle starta.Nu får man jobba vidare och se om man kan få det att funka vid en liten provkörnig.mvh
Postat: tis sep 28, 2010 9:29 pm
av Lappen
Det är ännu fränare live!
Jag intygar.
Postat: ons sep 29, 2010 4:42 am
av RichardGustavsson
Tro domdär kräver luftburken på för att funka bra.
soppa tryck!
Postat: ons sep 29, 2010 5:37 am
av Jarmo
Hej bulten! Kolla vad du har i bränsle tryck se till att den blir högre en laddtrycket! Dessa förgasare går på vacum så att säga! Luft burk är nog att rekomendera!Tror även du ska bestycka huvudmönstycken ordentligt kompressorn suger jävla massa luft då behöver den även massa bränsle!
mvh jarmo!
Postat: ons sep 29, 2010 8:42 am
av lahi
Jäkla tufft bygge
Nu suger du ju igenom förgasarna, men de Mikuni cv34:or jag har på min turbomotorcykel räcker till runt 400 hk på hjulet när man trycker genom dem. Så räknar man bara på tvärsnitt så borde dina 38:or flöda för runt 500 hk när det trycks igenom dem. Hur det är när du suger genom förgasarna vet jag inte riktigt så det får någon annan svara på

Postat: ons sep 29, 2010 10:44 am
av Elffors
Häng på en bb-lambda. gissa bestyckning kan man göra i oändlighet.
Postat: ons sep 29, 2010 8:26 pm
av alfa danne
Jag har byggt en turbo installation med liknande förgasare, men då hade jag dom på trycksidan.
Vet inte heller om kompressorn tycker om att bränsle sugs igenom den.
Postat: tor sep 30, 2010 8:35 pm
av jonas landin
provkört???

Re: soppa tryck!
Postat: fre okt 01, 2010 5:17 am
av Henrik Braun
Jarmo skrev:Hej bulten! Kolla vad du har i bränsle tryck se till att den blir högre en laddtrycket! Dessa förgasare går på vacum så att säga! Luft burk är nog att rekomendera!Tror även du ska bestycka huvudmönstycken ordentligt kompressorn suger jävla massa luft då behöver den även massa bränsle!
mvh jarmo!
Absolut inte när förgasarna inte är trycksatta, då flödar dom bara och allt blir jobbigt. I övrigt kan jag bara säga :Fränt, hoppas du får till det!