SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!
SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!
Jag har för närvarande en 9000 CSE 2,3i-16v som jag funderar på att göra lättryckare av. Jag har ett komplett lågtrycksturbo kit (grenrör, turbo, slangar och rör) från en 93:a 2,0t och funderar på om det "bara är att bulta på"? Jag hade då tänkt att bara latta 0,3-4 bar, ingen ic (om man inte måste), bara för att ge den lite mer knuff... Vad tros?
/mvh,
Per-Erik
Per-Erik
Re: SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!
Vad jag vet är det iaf helt olika elsystem på turbo modellen och sug modellen, och har frågat folk som kan saab 9000 om det finns nått enkelt sätt att få ut mer ur en sug motor, tex turbokonvertera. Då får man nästan höra att man var dum som inte köpte en turbo på en gång för det är inte värt arbetet..peric skrev:Jag har för närvarande en 9000 CSE 2,3i-16v som jag funderar på att göra lättryckare av. Jag har ett komplett lågtrycksturbo kit (grenrör, turbo, slangar och rör) från en 93:a 2,0t och funderar på om det "bara är att bulta på"? Jag hade då tänkt att bara latta 0,3-4 bar, ingen ic (om man inte måste), bara för att ge den lite mer knuff... Vad tros?


//Alex
Alexander
BMW e34 m60b40 turbo
BMW e34 m60b40 turbo
ok, jo 9000.se är jag inne på ibland.
Det enda jag kan tänka är att om du vill göra en fulltryckare så är det mer jobb än det är värt, men det fanns en snik-turbo variant av 9000, där det varken satt ic eller magnetventil, och turbon endast laddar grundladdtryck, vad man nu ställt det till, 0,3-0,4 bar typ. Det är ett sådant paket jag har, och då är elsystemet inte inblandat alls...tror jag...
Det enda jag kan tänka är att om du vill göra en fulltryckare så är det mer jobb än det är värt, men det fanns en snik-turbo variant av 9000, där det varken satt ic eller magnetventil, och turbon endast laddar grundladdtryck, vad man nu ställt det till, 0,3-0,4 bar typ. Det är ett sådant paket jag har, och då är elsystemet inte inblandat alls...tror jag...

/mvh,
Per-Erik
Per-Erik