Sida 1 av 18
Bmw e30 m30turbo Straightline racing 1140whp 1300nm
Postat: sön okt 31, 2010 4:55 pm
av hedman
Lägger upp ett projekt inför sommaren 2011 !!
I dagsläget !
Bmw 325i -86
MOTOR
*m30b35
*H-profil
*stödgördel
*portad topp
*kam ?
*bw
*VEMS
LÅDA
*PG automatlåda
BAKVAGN
*4 link
*8 3/4
*spole
Kommer att uppdateras med mera uppgifter allt eftersom projektet tar form
några startbilder !
mvh
Postat: sön okt 31, 2010 6:03 pm
av RickardP
Satan så ballt! Ska följas

a
Postat: sön okt 31, 2010 6:08 pm
av Turbo_thompa
ser fint ut

Postat: sön okt 31, 2010 6:10 pm
av AlexanderEmilsson
kommer lätt följas, lycka till! tror de kommer bli brutalt

Postat: sön okt 31, 2010 6:29 pm
av andy_b
JÖSSES.. var det i denna min gamla maskin ska sitta i ... kommer gå kalas fort om ni vågar krana på massa ladd
Postat: sön okt 31, 2010 8:56 pm
av hedman
andy_b skrev:JÖSSES.. var det i denna min gamla maskin ska sitta i ... kommer gå kalas fort om ni vågar krana på massa ladd
jo de är din gamla stomme som ska få bli våldtagen i den här

Postat: sön okt 31, 2010 10:58 pm
av Pitbull
Ballt bygge!
Va blir det för effekt?
Kan starta rekomendera en BW 375 turbo från PPF. Sådan ska ja bromsa min maskin med innan snön lägger sig. =)
/ Mvh
Postat: mån nov 01, 2010 11:59 am
av hedman
Pitbull skrev:Ballt bygge!
Va blir det för effekt?
Kan starta rekomendera en BW 375 turbo från PPF. Sådan ska ja bromsa min maskin med innan snön lägger sig. =)
/ Mvh
effekten blir vad den blir men alla vill vel ha så mycket som möjligt

vi har faktiskt spekulerat i en BW

ska bli kul å se vad du får ut för effekt ur din !
Postat: mån nov 01, 2010 6:38 pm
av Wikstrom
hedman skrev:Pitbull skrev:Ballt bygge!
Va blir det för effekt?
Kan starta rekomendera en BW 375 turbo från PPF. Sådan ska ja bromsa min maskin med innan snön lägger sig. =)
/ Mvh
effekten blir vad den blir men alla vill vel ha så mycket som möjligt

vi har faktiskt spekulerat i en BW

ska bli kul å se vad du får ut för effekt ur din !
375 i all ära men ni ligger på 3.5L i volym så 380in är nog bättre i laddtrycks synpunkt på en mycket minimal skillnad i spol tider, men fan va ballt

Postat: mån nov 01, 2010 6:49 pm
av peppe
Som jag sa, 380 blir najs.
Postat: mån nov 01, 2010 7:20 pm
av hedman
Tror ni inte det blir bättre med en 475 alt 480 så man får t6 fläns blir ju så trångt i colektorn annars ?
Postat: mån nov 01, 2010 7:52 pm
av andy_b
jag har ju en fet s500 annars
Postat: mån nov 01, 2010 8:11 pm
av Tian
Fränt en likadan som min....
Lycka till...
Postat: mån nov 01, 2010 9:28 pm
av Wikstrom
det går finemang att klämma ner 6pipor i en t4 bara lite mer portning och kapning ev..
jag hade satsat på en 380 mest för att du har fortfarande bara 12v som ger dig lite aggressivare register,
kompis till mig körde s50b32 med en bw475 och den hade en brutalt fin effekt kurva med utmärkt övergång från sug effekt till övertryck med 475an men då ligger han redan på ganska hög sug effekt i den snurran som gjorde den där övergången så pass "snäll" som den blev : )
Postat: mån nov 01, 2010 10:15 pm
av Andreas Arthursson
Eftersom det är automat så kör så liten turbo du behöver för önskad effekt. Spool är det viktigaste med auto..