Sida 1 av 1
Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Postat: tor dec 02, 2010 11:41 am
av Grusbusen
Hej,
Har ambitionen att köra en 765 platta med 6-P sinter på B234 turbo.
Har ett djupt svänghjul från B234f (228mm)
Funderar på att svarva detta plant samt gänga och stifta för 765an.
Någon med erfarenheter?
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Postat: tis jun 14, 2011 2:47 pm
av Jonas N
Hur gick det ? Någon som provat de samma ? eller är det till att vara testpilot själv ?
Vilken låda/sprängkåpa har ni åkt med ?
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Postat: ons jun 15, 2011 2:05 pm
av Grusbusen
Gick fint!
Svarvade svänghjulet plant. Svarvade så långt "in" så att ca 2mm av 60-2 trigger hålen gick förlorade. Dock funkar det fint att trigga på det som finns kvar.
Detta för att få in tryckplattan så långt in som möjligt på 765an bygger endel utåt.
Kör med ZF, tror sprängkåpan kommer från M46 alt. M47. Vi fick slipa ur frigång i kåpan iom. att vi gick upp från 228 till 240mm lamell/tryckplatta.
Vi svetsade på motsvarande material på utsidan för att kompensera för det vi slipade bort på insidan.
Bäst är nog ändå att köra på sprängkåpa från M90, mer utrymme i den.
/Filip
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Postat: mån jul 04, 2011 3:58 pm
av orvid
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Postat: ons jul 13, 2011 11:20 pm
av Jonas N
jag har svarvat bort pottan och stifftat ihop grejerna, kvarstår bara att se hur mycket som blir ivägen då jag ska tillbaka med m45 sprängkåpan och getrag 262 lådan. Är lite sugen på att byta till en getrag 280 och svetsa ihop den med volvo kåpa för att få overdrive växel då det i dagsläget varvar som tusan med 1:1 på 4:ans växel.
Vilka kåpor använder ni som har svetsat ihop getrag 280 med volvo b23/230 ? eller är det typ KL adapter som gäller ?