Diskussioner för erfaret folk
pj racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:50 pm
Ort: nyköping
Inlägg
av pj racing » fre dec 10, 2010 7:00 pm
någon som kan eller vet någon som kan förstärka vit motor blocken??
Hangover racing
gasar tills d rasar
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556 Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:
Inlägg
av Daniel 850 » fre dec 10, 2010 9:11 pm
hur mycket effekt ska du plocka ut?
Mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Thorsella
Forumsberoende
Inlägg: 765 Blev medlem: mån jan 28, 2008 11:43 pm
Ort: skara
Inlägg
av Thorsella » fre dec 10, 2010 9:37 pm
finns precis hur mycket som hälst att läsa om just det du frågar om
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
pj racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:50 pm
Ort: nyköping
Inlägg
av pj racing » lör dec 11, 2010 8:03 am
runt 700hk hade ja tänkt mig.
Hangover racing
gasar tills d rasar
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556 Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:
Inlägg
av Daniel 850 » lör dec 11, 2010 12:45 pm
ja bromsade 696hk som funkade fint utan nån förstärkning std bultar å std toppackning! ska man inte högre så behöver du inte krångla...fräs bara vevhusfönster
Mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
pj racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:50 pm
Ort: nyköping
Inlägg
av pj racing » lör dec 11, 2010 8:50 pm
ok det går att köra så mycket
är det röret som går ner i tråget från blocket du menar man fräser upp eller har ja förståt fel ??
Hangover racing
gasar tills d rasar
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556 Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:
Inlägg
av Daniel 850 » lör dec 11, 2010 9:46 pm
pj racing skrev: ok det går att köra så mycket
är det röret som går ner i tråget från blocket du menar man fräser upp eller har ja förståt fel ??
de är mellan foderna i bottendelen man fräser hål kolla på tpc där finns massa info hur de funkar...
mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Thorsella
Forumsberoende
Inlägg: 765 Blev medlem: mån jan 28, 2008 11:43 pm
Ort: skara
Inlägg
av Thorsella » sön dec 12, 2010 9:17 am
mellan cylinderfoderna under loppen
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
torpis
Forumsberoende
Inlägg: 506 Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm
Inlägg
av torpis » mån dec 13, 2010 3:18 pm
pj racing skrev: runt 700hk hade ja tänkt mig.
Hur många cylindrar?
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
torpis
Forumsberoende
Inlägg: 506 Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm
Inlägg
av torpis » mån dec 13, 2010 3:19 pm
Thorsella skrev: mellan cylinderfoderna under loppen
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
Pellboda
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77 Blev medlem: tis feb 20, 2007 7:18 pm
Ort: Vindeln
Inlägg
av Pellboda » mån dec 13, 2010 4:04 pm
Är det till någon nackdel att slipa upp dessa fönster med ett slipstift istället för att fräsa upp dom?
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368 Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland
Inlägg
av Kökarmicke » mån dec 13, 2010 4:28 pm
De viktigaste när man opererar med att ta upp vevhusfönster är att akta oljekanalen ovanför ramlagret sen! Som går till oljesprutet. Sen hur man tar upp det tror jag int spelar så stor roll, jag tror de sku va bättre att köra lite med ett slipstift i hörnen så man får bort alla vassa kanter, en vass kant/hörn är en brottanvisning.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
thebringer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34 Blev medlem: fre sep 29, 2006 5:29 pm
Ort: småland
Inlägg
av thebringer » mån dec 13, 2010 5:29 pm
lämpligt verktyg i fräsen för ändamålet?
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556 Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:
Inlägg
av Daniel 850 » mån dec 13, 2010 9:44 pm
thebringer skrev: lämpligt verktyg i fräsen för ändamålet?
skivfräs med lämplig diameter kör ja med
//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
HenrikE
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 96 Blev medlem: lör apr 07, 2007 12:40 am
Inlägg
av HenrikE » mån dec 13, 2010 11:01 pm
Ser det inte ut så där på block nyare änn 00?
Rev nyss min b5234t4 (v70r -98 ) och den hade inga hål öht mellan cyllarna, men på -02 blocket som skall i nu så är det hål.
Eller handlar modden om att fasa av kanterna så dom blir kilformade som på bilden?