Kina BTR, OK eller livsfara?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
thelivingsin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm

Kina BTR, OK eller livsfara?

Inlägg av thelivingsin »

Många avråder från Kina BTR 
Å nästan lika många vägrar röra en bil med en sådan monterad!

Är dom så dåliga? Rent av direkt skadliga?

Någon som har någon direkt erfarenhet av dessa, bra eller dåliga?

Finns det någon billig modell som verkar fungera bra så lägg gärna upp en länk!

Prisklass; under 2000kr 

Tacksam för svar då jag nu letar en billig men dock fungerande BTR som klarar soppa upp till ca400hk (turbo)
you never know, you know...
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Re: Kina BTR, OK eller livsfara?

Inlägg av Xuri »

thelivingsin skrev:Många avråder från Kina BTR 
Å nästan lika många vägrar röra en bil med en sådan monterad!

Är dom så dåliga? Rent av direkt skadliga?

Någon som har någon direkt erfarenhet av dessa, bra eller dåliga?

Finns det någon billig modell som verkar fungera bra så lägg gärna upp en länk!

Prisklass; under 2000kr 

Tacksam för svar då jag nu letar en billig men dock fungerande BTR som klarar soppa upp till ca400hk (turbo)
vad är de för motor?

org btr på en vanlig b230ft maskin som du har på bilden duger till 400hk
Jens Hedlund.
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

För 2K får du en ny importerad Aeromotive eller en beg i Sverige.

Köpte själv en beg. aldrig använd Aeromotive för 1500 här på sävar
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1539
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Inlägg av fugazi »

Malpassi för under 1000-lappen...
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag har kört kina BTR utan beskymmer 2olika modeller.. Men jag var ju lika osäker i början och monterade den så om den skulle börja läcka att ingen soppa skulle hamna på motorn.
Vilken bil gäller detta?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
thelivingsin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm

Inlägg av thelivingsin »

Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?

Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/

Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
you never know, you know...
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Inlägg av Grusbusen »

Kan rekomendera turbobanditens Aeromotive kopia. Funkar stabilt och bra. Malpassin är också ett bra tips.
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

thelivingsin skrev:Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?

Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/

Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
Jag köpte den där på KLracing, den "nyare" modellen som dom kallar den, har funkat ypperligt och inga konstigheter, dock använde jag inte deras soppaslang som var i någon sorts plast typ, använde riktig soppaslang..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
thelivingsin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm

Inlägg av thelivingsin »

Haha ja d kan vara säkrast, plast är inte så idealiskt som soppa slang men d ser ju bra ut... Vilket kineser faktiskt har blivit ruskigt bra på, allt SER bra ut men kan ofta ha tvivelaktig funktion :)
you never know, you know...
PiLlEvAN
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön jan 07, 2007 5:19 pm
Ort: Avesta

Inlägg av PiLlEvAN »

alla av dom kl typen har inte varit linjära utan bara lagt mindere soppatryck en laddtryck.
men jag skulle bygga och till ställbart på boch regulatorn.
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av Xuri »

thelivingsin skrev:Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?

Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/

Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
de går att bygga om dom själv riktigt lätt.
bara till att såga av, svetsa dit en mutter i toppen så man får gängan lägga bricka innuti å svetsa ihop igen. enkelt förklarat.

om du ska köra 400hk kommer du köra eftermarknadsprut ?
då är de ju bättre å mappa än att justera soppatryck.
Jens Hedlund.
Användarvisningsbild
Tommie M
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre maj 05, 2006 9:11 am
Ort: Nora

Inlägg av Tommie M »

dom här har lite grejer med om de skulle vara nå intessant.
http://alutech.se/?do=viewlist&mgrp=Ins ... r%20linjär
Rock N Roll Driver
J_Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 412
Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:48 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av J_Lindgren »

Jag har kört en del med kina btr:er och dom billigaste dom där runda fula sakerna.. DOM ÄR SKIT men det finns nyare membran till dom att köpa då ska dom hålla lite bättre!

men som nån skrev kopian tex turbobanditen säljer funkar skitbra!


PS. vill du köpa en sån kan jag ta hem en åt dig håller på och importerar en del grejer, 2 veckor leveranstid så du har den snart, finns ett kitt med massa ankopplingar och grejer till som blir ganska bra pris på!

0738457168 hör av dig så löser vi det!
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

men tex att dom inte ska vara linjära stämmer ju inte om man kopplade in dom som jag gjorde, jag hade ju i serie med originala bosch på 3bar i min 940 bla. Då kan ju trycket inte understiga 3bar hur du än gör, bara öka ju mer du stryper returen..
Dänniz 073-8447664
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Inlägg av Larsson_200TQ »

KL-Racings BTR verkar ha ruskiga skillnader i kvalitet, har kört med en sån i ca 1000mil utan problem i min gamla trimmade Audi. Glad i hågen köpte jag en likadan i somras när jag turbokonverterade en BMW 320, den läckte som ett såll från anslutningarna samt att den kunde hänga sig då och då.

Blev till att sätta nya anslutningar och täta med plastic padding, det var som att gängen var borta på orginal-anslutningarna, skumt.

Hädanefter blir det inga fler KL-regulatorer, det är fel sak att spara pengar på. :D
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
Skriv svar