Kina BTR, OK eller livsfara?
- thelivingsin
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm
Kina BTR, OK eller livsfara?
Många avråder från Kina BTR
Å nästan lika många vägrar röra en bil med en sådan monterad!
Är dom så dåliga? Rent av direkt skadliga?
Någon som har någon direkt erfarenhet av dessa, bra eller dåliga?
Finns det någon billig modell som verkar fungera bra så lägg gärna upp en länk!
Prisklass; under 2000kr
Tacksam för svar då jag nu letar en billig men dock fungerande BTR som klarar soppa upp till ca400hk (turbo)
Å nästan lika många vägrar röra en bil med en sådan monterad!
Är dom så dåliga? Rent av direkt skadliga?
Någon som har någon direkt erfarenhet av dessa, bra eller dåliga?
Finns det någon billig modell som verkar fungera bra så lägg gärna upp en länk!
Prisklass; under 2000kr
Tacksam för svar då jag nu letar en billig men dock fungerande BTR som klarar soppa upp till ca400hk (turbo)
you never know, you know...
Re: Kina BTR, OK eller livsfara?
vad är de för motor?thelivingsin skrev:Många avråder från Kina BTR
Å nästan lika många vägrar röra en bil med en sådan monterad!
Är dom så dåliga? Rent av direkt skadliga?
Någon som har någon direkt erfarenhet av dessa, bra eller dåliga?
Finns det någon billig modell som verkar fungera bra så lägg gärna upp en länk!
Prisklass; under 2000kr
Tacksam för svar då jag nu letar en billig men dock fungerande BTR som klarar soppa upp till ca400hk (turbo)
org btr på en vanlig b230ft maskin som du har på bilden duger till 400hk
Jens Hedlund.
Malpassi för under 1000-lappen...
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
- thelivingsin
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm
Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?
Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/
Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/
Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
you never know, you know...
- Grusbusen
- Forumsberoende
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
- Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Kan rekomendera turbobanditens Aeromotive kopia. Funkar stabilt och bra. Malpassin är också ett bra tips.
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Jag köpte den där på KLracing, den "nyare" modellen som dom kallar den, har funkat ypperligt och inga konstigheter, dock använde jag inte deras soppaslang som var i någon sorts plast typ, använde riktig soppaslang..thelivingsin skrev:Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?
Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/
Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
Dänniz 073-8447664
- thelivingsin
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 5:35 pm
de går att bygga om dom själv riktigt lätt.thelivingsin skrev:Ja d är en b230ft men skulle behöva möjligheten att ställa om tryck. Det finns ju "ombyggnads kitt" men hur bra funkar d?
Aeromotive är väll bra grejer men tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt ändå, dock kan d kosta i längden om man har otur men men...:/
Vart har du köpt dina "kina" dennis? Ca pris? Kanske vet du av nån länk till någon?
bara till att såga av, svetsa dit en mutter i toppen så man får gängan lägga bricka innuti å svetsa ihop igen. enkelt förklarat.
om du ska köra 400hk kommer du köra eftermarknadsprut ?
då är de ju bättre å mappa än att justera soppatryck.
Jens Hedlund.
dom här har lite grejer med om de skulle vara nå intessant.
http://alutech.se/?do=viewlist&mgrp=Ins ... r%20linjär
http://alutech.se/?do=viewlist&mgrp=Ins ... r%20linjär
Rock N Roll Driver
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 412
- Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:48 pm
- Ort: Norrköping
Jag har kört en del med kina btr:er och dom billigaste dom där runda fula sakerna.. DOM ÄR SKIT men det finns nyare membran till dom att köpa då ska dom hålla lite bättre!
men som nån skrev kopian tex turbobanditen säljer funkar skitbra!
PS. vill du köpa en sån kan jag ta hem en åt dig håller på och importerar en del grejer, 2 veckor leveranstid så du har den snart, finns ett kitt med massa ankopplingar och grejer till som blir ganska bra pris på!
0738457168 hör av dig så löser vi det!
men som nån skrev kopian tex turbobanditen säljer funkar skitbra!
PS. vill du köpa en sån kan jag ta hem en åt dig håller på och importerar en del grejer, 2 veckor leveranstid så du har den snart, finns ett kitt med massa ankopplingar och grejer till som blir ganska bra pris på!
0738457168 hör av dig så löser vi det!
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 185
- Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
- Ort: Kalix
KL-Racings BTR verkar ha ruskiga skillnader i kvalitet, har kört med en sån i ca 1000mil utan problem i min gamla trimmade Audi. Glad i hågen köpte jag en likadan i somras när jag turbokonverterade en BMW 320, den läckte som ett såll från anslutningarna samt att den kunde hänga sig då och då.
Blev till att sätta nya anslutningar och täta med plastic padding, det var som att gängen var borta på orginal-anslutningarna, skumt.
Hädanefter blir det inga fler KL-regulatorer, det är fel sak att spara pengar på.
Blev till att sätta nya anslutningar och täta med plastic padding, det var som att gängen var borta på orginal-anslutningarna, skumt.
Hädanefter blir det inga fler KL-regulatorer, det är fel sak att spara pengar på.

My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ