Sida 1 av 2
moppen dör
Postat: ons dec 22, 2010 3:23 am
av nicke.t
har trimmat min kina moppe typ pocket bike, när man startar den så varvar den som fan å e lätt startad.men problemet är att efter ca5 sekunder så dör den,startar igen me choke samma.har testat alla möjliga bestyckningar å provat jystera flotörnivon utan resultat,verkar som soppan tar slut.nån som har en teori?
Postat: ons dec 22, 2010 9:59 am
av hobbe-tobbe
stopp i soppa kranen? skit i tanken?
Postat: ons dec 22, 2010 2:06 pm
av nicke.t
nä så lätt är de inte,har tagit bort kran tillomed. rengjort gasaren testat massa munstycken,ändrat nål,jysterat flotörnivon fram å tillbaka.himmla skumt de är inge tomgång heller.går hålla igång den lite längre om man chokar lite.inge tjuvluft heller har värkligen kollat allt som har me gasaren å göra.kan väll inte va stiftet väll? den tänder på en gång me choke varvar den 2-3 ggr sen dör den men sen är de bara dra igång igen å samma visa blir inte klok.

alla trick å ideer är välkomna.
Postat: ons dec 22, 2010 2:28 pm
av Racebo
pillat på luft och bränsle skruvarna?
gör rent tanken och häll i ny soppa.
kolla tändstiftet
Postat: ons dec 22, 2010 2:59 pm
av nicke.t
tanken e klinisk stiftet vet jaq inte men den tändeer ju direkt.luftskruven har ja skruvat på utan större resultat. ett mysterium. om inte stiftet dör ,kan ju tästa byta men e skeptisk.ska kolla litemer noga hur stiftet ser ut när de händer oxo.
Postat: ons dec 22, 2010 5:29 pm
av ROD02b
Ett vanligt fel (som du nog uteslutit), är att oljan torkar ihop i huvudmunstycket. Vanligt när den stått ett tag. Är det halvtätt så går det att köra choken som ställbart munst

Postat: ons dec 22, 2010 7:02 pm
av nicke.t
ja har ju testat några så.

Postat: ons dec 22, 2010 7:03 pm
av moddlaren
hej troligen är det så enkelt att just soppan ta slut i föggen,
Ett vanligt problem när man trimmar, Ta o kolla nålventilens storlek med ett borr som Ex det brukar alltid gå att ta upp nålventilend säte några tiondelar o det gör gott,
OBS bränsle nivån stiger automatiskt pga att nålen går högre upp i sätet, Kolla så att flotören inte går i taket för då kan inte nålventilen stänga.
mvh
Postat: ons dec 22, 2010 8:00 pm
av nicke.t
ja har testat 0.88-110 munstycken utan resultat,har även jysterat på flotören.men den jysteringen ska ja kolla lite nogrannare.
Postat: ons dec 22, 2010 8:06 pm
av Richard
bara för att vara helt säker... testa att släppa på soppa medan du har tagit isär flottörhuset.
då ser du iaf om problemet är bränsletillförseln ner dit som strular.
På min pocket så fick jag nåt skräp mellan slanganslutningen å flottörhuset, vilket tog ett tag innan jag listade ut var det var.
Och nu utgår jag ifrån att du kollat så du inte fått nåt veck på soppaslangen

Postat: ons dec 22, 2010 8:09 pm
av nicke.t
nu har ja en lite större gasare,men de kan kollas upp för det.kan de va nått annat än förgasar problem?reedventiler? väck på slangen är de inte.å ventilation i tanklocket finns.
Postat: ons dec 22, 2010 8:50 pm
av moddlaren
nicke.t skrev:ja har testat 0.88-110 munstycken utan resultat,har även jysterat på flotören.men den jysteringen ska ja kolla lite nogrannare.
Stopp nu
inte huvud munstycket
nål ventilen den som flotören sköter den är ofta väldigt trång på kina förgasare

Postat: ons dec 22, 2010 8:54 pm
av nicke.t
ok ja missuppfatta,även om de är en delorto,men oxo värt kolla.för de är precis som soppan tar slut.
Postat: ons dec 22, 2010 9:07 pm
av moddlaren
nicke.t skrev:ok ja missuppfatta,även om de är en delorto,men oxo värt kolla.för de är precis som soppan tar slut.
Jag köpte en kina dellorto 19mm från tyskland o den hadde bara 1,2mm nål ventil nu mer 1,8mm gjorde gott o problemet löst.
mvh
Postat: ons dec 22, 2010 9:47 pm
av nicke.t
jaså de måste va nåt sånt fel.får riva isär å kolla lite.får tacka för alla tips så länge.