Brillko 25.1E Camaro 2002

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Christian L »

Oves Bror skrev:
brillko skrev:Nja 75-81 är fulare... ;)
Nej håller nog tyvärr inte med där!
Tycker dom nya som är formade som tvålkoppar är värre!!!
Haha men din 745 är snyggare då kanske:P
Jag tycker att den här karossen är helt okej speciellt som racebil, har ägt en -98 och har nu en -88
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha :thumbright: mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
brillko
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av brillko »

Casper var av generationen före min. Han åkte fasligt massa rekord med den ,)

Moran har haft mycket fräna åk. Och den nya bilen lär bli vansinnigt snabb.
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Peter L »

Jens Gustavsson skrev:jag håller med jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha :thumbright: mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
Glöm inte bort Jens att det är CV-värdet * frontarean = aerodynamisktmotstånd. Så denna bil med sin lilla frontarea och fint Cv lär ju va grymt bra! :thumbright:
Peter Lindberg
0768032059
brillko
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av brillko »

Har man dåligt Cw värde så får man kompensera med effekt ,)

Ägaren innan har en prisvärd maskin om nån är intresserad. 35000$ för en 2800+ hk Procharger F3 bigblock. Komplett med insprut och hela balletten..
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Jens Gustavsson »

Peter L skrev:
Jens Gustavsson skrev:jag håller med jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha :thumbright: mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
Glöm inte bort Jens att det är CV-värdet * frontarean = aerodynamisktmotstånd. Så denna bil med sin lilla frontarea och fint Cv lär ju va grymt bra! :thumbright:
jo jag har gjort några breräkningar på det facktiskt. därför jag valde en vega också som min nya bil (liten front aria och hyggligt cv för en gammal bil iallafall).
brillko
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av brillko »

Ändrade mig i sista sekund om turbosarna... Nu är de betalda och på G att byggas.

Det blir inte oljefria turbos utan "vanliga". Blev osäker hurvida jag kommer ha vatten i framtiden och tänkte att det var nog lika bra att inte stänga den möjligheten med vattenfri bil.
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Peter L »

Jens Gustavsson skrev: jo jag har gjort några breräkningar på det facktiskt. därför jag valde en vega också som min nya bil (liten front aria och hyggligt cv för en gammal bil iallafall).
Ja det är lite roligt med alla biltillverkare som skryter om cw-värdet men ingen reflekterar över bilens frontarea :hihi:

Lär bli ett grymt bygge det här!
Peter Lindberg
0768032059
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av mh »

Cw hit & dit! Kommer ni att åka med automat ?? El blir de manuellt & riktig koppling. ;)
Magnus Helin 0707816992
brillko
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av brillko »

Nej jag är inte lika hård som du ;)

Det blir min Neal chance turbin och Rossler Th210 lådan. De funkade så bra i lemansen i somras så är bra sugen på hur de kommer bete sig i en lättare bil ,) Jag e bra sugen på tanken hur allt kommer bete sig i en lättare bil.

På samma laddtryck som i min gamla blåa camaro åkte jag snabbare slutfarter nu än då. Trots 300kg mer vikt och CW värden som ja vet vad. Så intressant minst sagt att se vad nya bilen kan gå på tex 1 bar.

Nu förstör jag ju en stor del av jämförelsen då jag byter agg och bränsle... ;)
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
Oves Bror
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: fre mar 30, 2007 3:14 pm
Ort: Arvika

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Oves Bror »

Christian L skrev:
Haha men din 745 är snyggare då kanske:P
Jag tycker att den här karossen är helt okej speciellt som racebil, har ägt en -98 och har nu en -88
Har nog inget med att jag äger en 745:a att göra :shock: för dom är definitivt inte snygga :wink:
Har bara sååå svårt för just denna karossen, men smaken är ju som tur är väldigt olika!
Annars skulle ju alla va intresserade av samma saker som mig och man skulle inte ha råd att köpa nånting alls :hihi:
Volvo 745 Tic - Portad 531,extraktor,K27, 50 mm Wastegate, 6 pucks sinter och förstärkt Sachsplatta Sprut på G!
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Christian L »

Oves Bror skrev:
Christian L skrev:
Haha men din 745 är snyggare då kanske:P
Jag tycker att den här karossen är helt okej speciellt som racebil, har ägt en -98 och har nu en -88
Har nog inget med att jag äger en 745:a att göra :shock: för dom är definitivt inte snygga :wink:
Har bara sååå svårt för just denna karossen, men smaken är ju som tur är väldigt olika!
Annars skulle ju alla va intresserade av samma saker som mig och man skulle inte ha råd att köpa nånting alls :hihi:
Tycker bara det är sådant som man kan hålla för sig själv isåfall. Tror inte att brillko startat tråden för att få höra hur ful du tycker bilen är utan mer för att dela med sig av vad han håller på med! Det tycker jag ialf är väldigt kul att se och skulle tycka det vore tråkigt om personer som honom bara sket i att skriva och lägga upp bilder för att folk tycker att en bil är ful eller bara allmänt skriver dumma kommentarer :doh:

Nu ser vi fram emot att få se detta monster växa fram :thumbright:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av j björk »

Helt klart intressant med tråd :thumbright:

Du har inga bilder på motorer, chassi o dyl.?
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av Hans K »

Tycker svinkul att flera utvecklar Sveriges dragracing med olika motorkomp!

Ang snygg eller ful så är det som smaken i baken!

tycker inget fel på bilen!

Brillko
Ska du köra i AT/A med bilen? Promod kräver väl en annan låda?
brillko
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor dec 17, 2009 7:29 pm

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Inlägg av brillko »

Hej Hasse.

PM har inte Automatlåde förbud i Usa längre. Man kan ju hoppas att PM ändrar sig även i Sverige genom att ta bort regeln när man la till den jävligt fort.

Dessutom att man gjorde FIA reglerna innan NHRA reglerna kom gör ju allt besvärligt.

Att köra AT/A med 516cui maskinen går inte. Däremot med min 479:a
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
Skriv svar