JP mk18 8.5 kopior disskusion

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Ska tydligen nytillverkas ett x-antal JP MK18 8.5 kopior till volvo 1,2,7 och 900serien. Kommer kallas Ocean MK18 och vara 18", lite synd kan man tycka när man jobbat och slitet för att få tag på ett par egna 17"are. Vad tycker ni om detta kommer ni skaffa ett par egna till gammvolvon;)? http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9980
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av dannej »

Jag tycker med det suger, jag har 14 stycken mk18 8,5" till min driftingbil.
Om dom sjunker i värde eller inte bryr jag mig inte om då jag inte tänkt att sälja.
Men det är ju tråkigt som fan om alla sunkiga 740 i hela norden kommer åka omkring på mk18, då blir det ju varken snyggt eller speciellt
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Precis så tänkte jag också, grymt tråkigt! Hoppas det bara blir 1-2månaders tillverkning som det stod i "artikeln"... Då bör dom vara rätt sällsynta fortfarande. Hoppas verkligen det snygga och exlusiva som ändå blivit med JP mk18 får bibehållas!
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Dennis Öhman »

sämsta med jp mk18 är ju priset, folk begär ju förfan nästan 10tusen kronor, jag tycker det är bra om priset är bättre..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Nästan 10000? Brukar ligga kring 15000 för 4st fräscha. Jag hävdar att det tappar lite charmen om det bara är billigt och lätt som danne säger tillslut har alla jp... Högt/dyrt pris är ju bara en definitionsfråga.
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Dennis Öhman »

J00r skrev:Nästan 10000? Brukar ligga kring 15000 för 4st fräscha. Jag hävdar att det tappar lite charmen om det bara är billigt och lätt som danne säger tillslut har alla jp... Högt/dyrt pris är ju bara en definitionsfråga.
tycker iaf att det är bra att det kommer om det är bra pris..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Hedlund »

dannej skrev:Jag tycker med det suger, jag har 14 stycken mk18 8,5" till min driftingbil.
Om dom sjunker i värde eller inte bryr jag mig inte om då jag inte tänkt att sälja.
Men det är ju tråkigt som fan om alla sunkiga 740 i hela norden kommer åka omkring på mk18, då blir det ju varken snyggt eller speciellt
Dom blir ju inte fulare för att fler har dom. :wink:
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av dannej »

Hedlund skrev:
dannej skrev:Jag tycker med det suger, jag har 14 stycken mk18 8,5" till min driftingbil.
Om dom sjunker i värde eller inte bryr jag mig inte om då jag inte tänkt att sälja.
Men det är ju tråkigt som fan om alla sunkiga 740 i hela norden kommer åka omkring på mk18, då blir det ju varken snyggt eller speciellt
Dom blir ju inte fulare för att fler har dom. :wink:
Jo, om dom sitter på helt original eller rostiga buckliga raggarstylade 740 så blir det tråkigt i längden.

Det är ingen sport i att ha prylar som går att köpa för pengar.
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Om allmänheten börjar associera till en ful rostig gammal 740 så är dom ju absolut fula! Jag är inte säker på att 18" tum kommer passa så bra på gammel volvosarna, dom har inte så stora hjulhus. Då blir bilen så hög, då tappar man stuket! Vad tror i?
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Walle »

dannej skrev:
Hedlund skrev: Dom blir ju inte fulare för att fler har dom. :wink:
Jo, om dom sitter på helt original eller rostiga buckliga raggarstylade 740 så blir det tråkigt i längden.

Det är ingen sport i att ha prylar som går att köpa för pengar.
Precis, dom blir inte fulare för att fler har dom.... Grejen med bilhobbyn är väl att göra som man vill och skit i alla andra??

Sen är det ju sjukt överpris nu, minns när jag skulle köpa till min 740. Då begärde dom 8-10000 för 4st med slut däck och
gamla fälgar som är vinda med klarlacksläpp...

JP MK18 är ju låååångt ifrån sällsynta fälgar :? går inte köpa för pengar? men snälla...
sällsynta grejer går ju inte direkt få tag i på blocket...
Finns ju fälgar som endast görs ett fåtal ex per år, dom går inte köpa för pengar.

Sedan skulle väl dessa komma även i 18"? Det fanns väl inte orginalet med? = Dessa fälgar blir mer sällsynta än vanliga jp ;)
18" är inga problem att få in i en sänkt 240/740?
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av dannej »

Walle: Köpa på blocket? jo visst eller hur, jag jagade min första uppsättning i 4 år, och då ringde jag direkt på alla annonser som kom ut och var beredd att betala vad dom begärde, men som sagt, det tog 4 år att hitta dom första...
Och resterade uppsättningar har tagit ungefär lika lång tid.
Och nu är det arbetet helt i önödan... eller nja, inte om dom bara ska säljas i 18" för det funkar inte för mig.

Det är lätt att ha åsikter om man inte vet vad man pratar om.
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Walle »

Hmm, har kommit ut 3st uppsättningar bara under de senaste dagarna då :? mycket märkligt
Har själv tänkt köpa likadana fälgar så jag vet precis vad jag pratar om.

http://www.blocket.se/skaraborg/Jp_Mk18 ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.blocket.se/alvsborg/Akta_JP_ ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.blocket.se/ostergotland/Jp_m ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Dennis Öhman »

Tycker som walle helt enkelt, finns ju bra mer exklusiva fälgar än mk18, se bara tex superstar grandeur hypercrome eller så..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Går ju inte disskutera när man tycker så olika... Är som danne säger man måste verkligen lägga mödan till för att få tag på ett par. JP mk18 är ju kult och klassiker nästan mest för att dem inte tillverkas någe mer. Superstar osv kan man alltid KÖPA rakt av för massa pengar, är inte riktigt samma sak som att jaga ett par fälgar i 3-4år!

Walle: Jag mena inte att det inte går att få in, mena bara att det inte är säkert att det blir lika snyggt! :twisted:
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Walle »

Okej!

varför jaga när det bara är att gå in på blocket och köpa för pengar? :wink:

Sedan är ALLT till salu för pengar frågan är hur mycket.
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Skriv svar