Sida 1 av 1

Vag spolar vs pirat

Postat: tis jan 11, 2011 8:20 pm
av alfi
ska köra vag spolar på min m50, men undrar om piratspolarna är lika bra som orginal då jag kan komma över de mekonomen säljer för deras inköpspris... beru har jag för mig dom säljer.

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: tis jan 11, 2011 8:30 pm
av Stettler
Svårt att svara på. Ofta samma fråga om pirat är bra eller inte. Ofta massa olika svar eller synpunkter. Så säger inger om spolarna.

Men har använt Beru i min Volvo, och det har aldrig funkat 100.
Har testat stift, rotor och fördelarlock. Ingen höjdare på dem delarna jag fick. Kan ha vart måndags ex.

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 8:02 am
av alfi
Frågan var väl mera om någon testat dessa sopolar, och om det är samma gnistenergi i dessa

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 8:34 am
av ogge
Jag tänker aldrig mera åka vag spolar. varken orginal eller pirat.
brännde 2st sprut med dom spolarna och säkert 4spolar med.. ingenting var felkopplat heller .

Kör numera med bosch motorsport spolen . den e king

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 10:01 am
av Stettler
alfi skrev:Frågan var väl mera om någon testat dessa sopolar, och om det är samma gnistenergi i dessa
I så fall är det ju bara att slänga iväg ett mail till tillverkaren och fråga efter specifikationerna.

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 9:18 pm
av j björk
ogge skrev:Jag tänker aldrig mera åka vag spolar. varken orginal eller pirat.
brännde 2st sprut med dom spolarna och säkert 4spolar med.. ingenting var felkopplat heller .

Kör numera med bosch motorsport spolen . den e king
Hur var det rättkopplat då?
Många verkar ju tycka att det är rätt kopplat när de inte ens kopplat in högspänningsjorden, då är det ju inte så konstigt om grejer går sönder.

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 10:48 pm
av ogge
jag hade jordat högspänningsjorden i ventilkåpan eller som alla andra säger "skärm"
erikk kopplade in exakt samma spolar på en vemsad porsche på samma sätt och noll strul

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: ons jan 12, 2011 10:56 pm
av Crisse
Kör mekonomens Beru spolar i mor o fars Audi A4 1.8T, har inte haft några problem med dem där iaf :)

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: mån mar 07, 2011 9:56 am
av zlobo
vi köpte 6 1,8t pirat spolar för 1000:- o de funkar fint vi kör ~700hk sen kör vi 981whp i en annan maskin o där använder vi yourex spolar.

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: sön mar 13, 2011 9:52 am
av alfi
zlobo skrev:vi köpte 6 1,8t pirat spolar för 1000:- o de funkar fint vi kör ~700hk sen kör vi 981whp i en annan maskin o där använder vi yourex spolar.
Precis detta jag ville höra

Re: Vag spolar vs pirat

Postat: tis mar 15, 2011 12:26 am
av youask
Jag åker Beru spolar från mekonomen, 4st på en 4:a med 600hk+. Inga problem med misständningar eller trasiga spolar iaf.. (än så länge)
Dock åker ja inte vanliga "115R" utan från nån polo 1.4 fsi, de är kortare och annan stiftning på