har en 740 -87 med små trimmad b230 från nyare 940 med 240ins kabelhärva -89 lh2,4
har kopplat in alla kablar och kontakter men får inte motorn att hoppa igång.
nån som har några tips på bra kopplingsssheman ifall man har missat nån +matning nånstans??
har ingen gnista,
bränsle relät klickar men ger ingen ström till pumpar..
hjälp får inte igång 740in.
Re: hjälp får inte igång 740in.
sitter alla kablar rätt i relät?
de går två kablar till huvud/bränslerelät, en röd och en gul/svart, boxen måste dra den röda före den kan dra den gul/svarta, sitter detta rätt?
du skall även ha en bygel på reläsockeln som går mellan två stift , har för mig denna kabel skall vara blå/gul
de andra jag kom att tänka på är att du ska ha 15+ matningen från tändlåset på pinne 35 på LH boxen
de går två kablar till huvud/bränslerelät, en röd och en gul/svart, boxen måste dra den röda före den kan dra den gul/svarta, sitter detta rätt?
du skall även ha en bygel på reläsockeln som går mellan två stift , har för mig denna kabel skall vara blå/gul
de andra jag kom att tänka på är att du ska ha 15+ matningen från tändlåset på pinne 35 på LH boxen
Pontus Karlsson
Chiptuning, läsning av felkoder, div arbete på megasquirt och reparationer av styrenheter mm
Chiptuning, läsning av felkoder, div arbete på megasquirt och reparationer av styrenheter mm
Re: hjälp får inte igång 740in.
kollade lite snabbt ang spänningsmatningar också, pinne 4 skall ha 12v konstant, pinne 9 ska gå via huvudrelät, pinne 35 ska gå till 15+ från tändlåset, tycker de verkar bara så konstigt att relät klickar men startar inte pumpen, för när du vrider på nyckeln så ska den starta pumpen i 1-2sek
Pontus Karlsson
Chiptuning, läsning av felkoder, div arbete på megasquirt och reparationer av styrenheter mm
Chiptuning, läsning av felkoder, div arbete på megasquirt och reparationer av styrenheter mm
Re: hjälp får inte igång 740in.
mycket bra info.. ska till garaget imorrn o kika lite