B230FK -96 Portad 531-topp, hårdare ventilfjädrar, KM 10 kamaxel
630cc spridare, Walbro bränslepump
Smidda JE kolvar H-profilstakar Kompsänkt 8,2:1
T04e turbo 360 graders axiallager, Tial 38mm wastegate, Klracing grenrör
Forge dump, Aluminiumintercooler 2,5"
Link G4 storm motorstyrning
Innovate bredbandslambda
Drivlina:
M90 med 765 tryckplatta och r-lamell
1031 axel med detroitlocker diff 3:54
Här är bilder på bilen och motorn 2010


Bänkade 370hk och 500nm vid 5000rpm med 1,5 bar laddtryck på hjulen. Turbon satte stopp och så hade jag inte mapsensor för mer än 1.5 bar. Rasade två M90 och bestämde mig för zf och 6-puckad fjädrad zinter och tyckte att det skulle vara roligare att köra lamelldiff också så det blev en sådan axel med 3:31 utv som monterades innan julen 2010.
Nu till sommaren blir det samma motor fast annan kringutrustning för att se om det kan bli mer pulver

Setup 2011:
B230FK -96 Portad 531-topp, 35/44 ventiler, hårdare ventilfjädrar, KM 10 kamaxel
Smidda JE kolvar H-profilstakar Kompsänkt 8,2:1
Super HX40 med 16hus, 44mm Tial wastegate och nytt grenrör, 3,5" downpipe och resten 3"
Eget insug med trattar och 3" spjäll, 3" IC
Dump?
E85
Walbro 255l i tanken som pumpar till catchtank och 2 bosch 044 kopior till railen.
Injector dynamics spridare 1015cc
Aeromotive btr
Link G4 storm motorstyrning
Innovate bredbandslambda
Drivlina
Zf med 765 tryckplatta och 6-puckad fjädrad zinter
1031 axel med lamelldiff (tryserumdiffen) utväxling 3:31
Varsågoda och tyck till!!!
Bilder på turbon och wastegaten


Har börjat med grenröet nu och gjort en fixtur för det
