som svensk arbetere i noreg mer enn 183 dager.. du må utflytte fra sværige( du har familie der) du blir "nordmann".. du får INTE lov å kjøre din SVENSKE bil ( som du har hatt i 12 år) i norge ...da er den smuglat du får inte stemme ved valg i sværige....
makan
Dom har väl ändrat tillbaka nu eftersom det blev så mycket protester från alla svenskar.. men det hjälpte föga, jag hann bli tvångsnorsk iaf. Jag funderar lite naivt om det kan finnas nån dispans att söka för att få köra hobby/utställnings/veteranbil under några månader under sommarn. Kanske är kört, men hur blir jag svensk igen utan att behöva göra om allt med skattekort och allt som hör till under tiden? Jag har ju fast anställning i norge dessutom.
http://e24.no/eiendom/betalte-12190-kr- ... m/20033432" onclick="window.open(this.href);return false; makan!!! dette er bare for å SØKE til kommunen...
vil bare nevne det; badet mitt er inte oppusset siden 1967; var slik fremtidsbad, med varmekabler, bobble bad,ledlys; steamdursj etc.......!!!!!!