Ja tjenare...
Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad ) skämt å sido...
recept :
B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss
Effekt cirkus ?
Tack på förhand..
Planering av isbilsmotor
Varför inte köra budget turbo? Blir troligen mer effekt och minst lika billigt! En turbo hittar du för 1000kr, kör på nån trycktätad gasare du har liggandes, adapter på org grenrör och ingen IC! Borde kunna mata mellan 150 och 200häst beroende på ladd
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Planering av isbilsmotor
vilken kam?Bjoern_ skrev:Ja tjenare...
Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad ) skämt å sido...
recept :
B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss
Effekt cirkus ?
Tack på förhand..
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Planering av isbilsmotor
Funderar på K... satt en k-kam i min epa när den brann upp så jag måste ta vara på den hehe ...Jens Gustavsson skrev:vilken kam?Bjoern_ skrev:Ja tjenare...
Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad ) skämt å sido...
recept :
B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss
Effekt cirkus ?
Tack på förhand..
fast har också funderat på om jag inte ska kasta ner min b23:a ... och på med dubbla SU, hemma svetsat grenrör sen typ en annan kam .. ev 405 topp med orginal k-kam ? (annars väldigt glad om tips där jag kan köpa en "ny" k-kam)