Sida 124 av 125

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tor jan 21, 2021 11:33 am
av Markus
Den är väl i mässing så enklast är nog att löda dit stålkopplingar i sådana fall?

Ja köpte ett ämne i alu på KL och lät få hålen för spridarna frästa, kan rekommenderas! 😊

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tor jan 21, 2021 12:02 pm
av Steve
Varför AN8 på regulatorn?

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tis jan 26, 2021 2:16 pm
av * * * NXJ * * *
Markus skrev: tor jan 21, 2021 11:33 am Den är väl i mässing så enklast är nog att löda dit stålkopplingar i sådana fall?

Ja köpte ett ämne i alu på KL och lät få hålen för spridarna frästa, kan rekommenderas! 😊
Tack för ditt svar Marcus
Mässing! Okej. Jadå blir det att löda isf...
:arrow: NXJ

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tis jan 26, 2021 2:59 pm
av * * * NXJ * * *
Steve skrev: tor jan 21, 2021 12:02 pm Varför AN8 på regulatorn?
Som jag sagt tidigare så är bränslesystem utanför mitt erfarenhetsområde så därför har jag frågat, googlat och läst på.
Det finns olika teorier och erfarenheter kring hur grov returen ska vara. Orsaken till att den skulle vara grövre än matningen är att man annars kan få problem med för högt bränsletryck på tomgång och låglast när motorn inte förbrukar mycket bränsle.
Jag tänker att det inte kan vara fel med grövre retur iaf.
:arrow: NXJ

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tis jan 26, 2021 4:36 pm
av Steve
Du behöver inte ha grövre retur än matning på en insprutningsmotor.
Har du lika kan vara säker men många kör t.ex. AN8 tryck och AN6 retur utan problem

Du har ju en ordentlig strypning i regulatorn och egentligen ska det inte hjälpa nåt alls att ha större än den strypningen på returen(snäva böjar, m.m. på returen kan givetvis försämra flödet)

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tis jan 26, 2021 8:35 pm
av Trubbis
Jag var precis som dig Niklas inne på att återanvända original fuelrail när jag var i byggnadsstadiet av min 142a, det slutade med att jag köpte en nuke för att ingen form av originalstuk passade mitt insug och jag ville ha an8 anslutningar till hela bränslesystemet bara för att göra det enkelt. Överdimensionera lite lagom så att säga.

Nu har jag kört tre somrar med jic hydraulkopplingar och gummislang för att jag inte behövt/kommit mig för att köpa varken an eller pressat nån lämplig slang på jic-kopplingarna och det funkar fint även om man helst skulle haft nått gastätt så man slipper lukten som letar sig in i kupen.

Bilen har som sagt gått flera somrar nu och saker har förbättrats allteftersom men jag minns att första riktiga provturen gav ett gäng aha-upplevelser om hur jag ville ha saker och ting och vad som jag egentligen hade behövt göra.

Massor av mina egna åsikter, men summa summarum så tycker jag att om du inte måste ha an på fuel railen så använd en original och så ser du hur du själv vill göra när säsongen är över och du kan börja fixa det som behöver fixas :)

Kämpa på ba, våren är här när som helst :D

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj

Postat: mån feb 01, 2021 4:39 pm
av * * * NXJ * * *
Kom ett paket med PTFE bränsleledning idagBild Väntar på kopplingar och slangfästen.
Det bli AN6 på matning och AN8 på returen.
/NXJBild




Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: lör mar 13, 2021 12:00 pm
av * * * NXJ * * *
Inte hänt så mycket mer än att jag fixat delar.
-Bränsleledningsfästen och alla An-kopplingar kommit.
-Original fuelrail är moddad med An-kopplingar.
-Intercooler inhandlad.
-siliconslangar till tryckrör och div metall har oxå kommit.
Har börjat planera för ram till kylare/intercooler.
/NXJ BildBildBild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: mån mar 22, 2021 9:28 am
av * * * NXJ * * *
Tog flexledig förmiddag idagBild
Har fått ihop ram och fäste för kylare/intercooler-paketet.
/NXJ BildBild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: mån mar 22, 2021 9:36 am
av blackadder
Nu snackar vi prioriteringar!
Snart brum brum.

/Peter


Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: sön apr 04, 2021 9:05 am
av larsat
Börjar se färdigt ut :)

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: sön apr 04, 2021 7:37 pm
av * * * NXJ * * *
Idag blev det ett bränslepumpsfäste som ska svetsas fast i locket på tanken.
/NXJ BildBild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: sön apr 04, 2021 7:38 pm
av * * * NXJ * * *
larsat skrev:Börjar se färdigt ut :)
HaHaBild Nja... Men framåt går det iafBild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: sön apr 04, 2021 9:32 pm
av * * * NXJ * * *
blackadder skrev: mån mar 22, 2021 9:36 am Nu snackar vi prioriteringar!
Snart brum brum.

/Peter
🙄 Ja kanske blir uppstart under närmaste åren... 😜
/NXJ

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Postat: tor apr 08, 2021 10:05 pm
av Markus
Ser ju bra ut! Snart är den ju igång!