täta svets-porer i gjutalu
Postat: mån feb 28, 2011 12:18 pm
blev tvungen att flytta oljepåfyllningslocket på min ventilkåpa (m30-b35)
och hur jag än svetsar på mer å mer så kommer dte alltid tillbaka lite små porer, jag vet inte om det verklige riskerar att ta sej igenom nån olja så pass lätt , är ju inget direkt tryck (mer än vevhustrycket)men jag vill ändå inte chansa.
har hört att det finns nån typ av locetite produkt som ska funka till sånt här, dvs nått typ av "klister" som ska leta sej in i porer å täta till dem sentorkar man bara bort överflödigt...
annars funderar jag över å smeta över epoxy/araldit ?? har dock inte bestämmt mej om jag ska pulvermåla eller måla med krymplack, och jag misstänker att 2k lim inte funkar om man ska pulvermåla (iom värmen)
samma sak så vet jag inte hur krymplack beter sej om man använder klister, borde påverka hur utseendet blir???
ska den krymplackas så kansk det fundar med ett tunnt varv aralödit för att täta ytan sen snygga till med vanligt spackel över innan grundmålning??
och hur jag än svetsar på mer å mer så kommer dte alltid tillbaka lite små porer, jag vet inte om det verklige riskerar att ta sej igenom nån olja så pass lätt , är ju inget direkt tryck (mer än vevhustrycket)men jag vill ändå inte chansa.
har hört att det finns nån typ av locetite produkt som ska funka till sånt här, dvs nått typ av "klister" som ska leta sej in i porer å täta till dem sentorkar man bara bort överflödigt...
annars funderar jag över å smeta över epoxy/araldit ?? har dock inte bestämmt mej om jag ska pulvermåla eller måla med krymplack, och jag misstänker att 2k lim inte funkar om man ska pulvermåla (iom värmen)
samma sak så vet jag inte hur krymplack beter sej om man använder klister, borde påverka hur utseendet blir???
ska den krymplackas så kansk det fundar med ett tunnt varv aralödit för att täta ytan sen snygga till med vanligt spackel över innan grundmålning??