svets licens/certifikat?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

svets licens/certifikat?

Inlägg av Amazonic »

någon som vet hur man går till väga för att ta?
Är dom personliga lr är det nått som måste gå igenom mitt jobb?
jobbar som svetsare o har gjort det i 4år,men har ingen utbildning.

tacksam för svar.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Thed_J
För mycket laddtryck
Inlägg: 371
Blev medlem: mån nov 26, 2007 2:44 am
Ort: Oslo/Skellefteå

Re: svets licens/certifikat?

Inlägg av Thed_J »

Dom är personliga. Jag fick en licens via jobbet för att det krävdes där vi var då. Sen tog jag två på Lernia via arbetsförmedlingen när jag var arbetslös. Det enda som krävdes för att jag skulle få ta dom var ett papper från ett företag som intygade att det fanns "stor chans att få jobb".. Dom sänkte kraven en del när arbetslösheten gick upp verkar det som.
Men om du jobbar i Oslo som din signatur antyder, så kanske din arbetsgivare kan stå för det iom att de flesta svetsjobb idag kräver papper.
tony
Forumsberoende
Inlägg: 858
Blev medlem: fre sep 09, 2005 9:46 pm
Ort: Avesta

Re: svets licens/certifikat?

Inlägg av tony »

Men? om du har jobb..som svetsare och inte har licensernas du vill ha?...då kör du väl på nån slags företags licens...!!!!! duger väl lika bra?

Tycker bara att personliga licenser är drygt å hålla på med?.....fördel med en sån?....när du ev söker jobb...ja men det är väl inget mer med det.
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: svets licens/certifikat?

Inlägg av Amazonic »

grejen är den att jag tänkt säga upp mig,så jag måste ta personlig licens,vill gärna ha ett par i ryggsäcken när jag söker nytt jobb sen.