325 tds med märkligt chiptrim?

En plats för olje-brännare!
caseih
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: lör jan 24, 2009 6:31 pm
Ort: örnsköldsvik

325 tds med märkligt chiptrim?

Inlägg av caseih »

hej.

har skaffat en 325tds 98-.

Finns 2 ställskruvar i kupen, varav ena ska tydligen styra soppaflödet och den andra laddet.

Det märkliga är att man kan skruva "laddtrycksskruven" bra många varv utan att märka skillnad alls, och soppa skruven har jag knappt vågat röra än, men jag vred upp den lite och tyckte mig märka av en liten skillnad.

Vad kan det tänkas va för chip? vet inte riktigt hur mycket den laddar, eftersom mätaren måste antingen va trasig eller felkopplad. Står att jag laddar 3 bar vid gas stillaståendes.... Det märkliga är också att när "chippet" är inkopplat ( finns strömbrytare) så händer typ ingenting först vid 2500 då den drar iväg som ett as, ska dom börja ladda så sent? utan "chippet" så tycker jag att den drar jämnt och fint ifrån början..
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: 325 tds med märkligt chiptrim?

Inlägg av 24416vR »

Ställ på bränslet så borde märka markant skillnad, ganska lönlöst och höja laddet utan att öka bränsle mängden
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
Elias
För mycket laddtryck
Inlägg: 207
Blev medlem: lör maj 02, 2009 1:11 am
Ort: Vadstena / Orlunda

Re: 325 tds med märkligt chiptrim?

Inlägg av Elias »

låter som någon form av "evry-mod" hemma/egen byggda trimboxar som man lurar någon gicare i pumpen med. Kört med det i flera av mina tds och funkar kanon om man lägger lite energi på o krana in det rätt :)

//Elias
Skriv svar