Steve fixar
Re: Steve fixar - E30
Man får ju även tänka på att mitt senaste bygge hade LS turbo så roligt och enkelt ska ju jämföras med den. Man vill ju inte bygga tråkigare grejer med tiden 
Re: Steve fixar - E30
Finns gott om BMW's med BMW motorer, så det är ju den enkla vägen

Honda K24?
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Steve fixar - E30
Jag ska snart plocka ut min b18turbo, du får ett bra pris!Steve skrev: ↑sön jun 12, 2022 10:40 pm Vad kan man stoppa för motor i en E30 - som jag inte redan har tänkt på?
Bygger bilar för att dom ska vara roliga för mig att köra, så tänker inte sätta in nåt bara för att det är ”fränt” på internet.
Ska gärna vara nåt relativt okomplicerat som håller bra också.
Re: Steve fixar - E30
Har en M54B25 men har inte blivit kär i dom bilar jag haft med såna motorer.
Har funderat lite på K24, men är dom inte lite av ett internetfenomen? Rätt klumpiga för att vara en fyra, verkar inte tåla mycket mer än 500 om man inte byter kolvar och grejer och rätt tunga ändå. En K24 turbo är nog tyngre än en LS1 sugis?
B20 hade jag lätt kunnat köra ett tag men dom har ju sumpen på fel ställe
Har funderat lite på K24, men är dom inte lite av ett internetfenomen? Rätt klumpiga för att vara en fyra, verkar inte tåla mycket mer än 500 om man inte byter kolvar och grejer och rätt tunga ändå. En K24 turbo är nog tyngre än en LS1 sugis?
B20 hade jag lätt kunnat köra ett tag men dom har ju sumpen på fel ställe
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1090
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Steve fixar - E30
Jag ser det mer som att framvagnsbalken sitter på fel ställe 
Sumpen fram är väl bara till för de som bromsar?

Sumpen fram är väl bara till för de som bromsar?

Re: Steve fixar - E30
Det håller jag med om! 
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Steve fixar - E30
Ni tänker så stort och enkelt.
Mindre och mer komplicerat är ju alltid rätta vägen

Triumph Rocket III motor.
3 cylindrar 2,2 liter
142 hk.
200 Nm @ 2500 rpm.
Komp 8,7:1 = TURBO
Sekventiell 5 växladlåda, och hemmabyggd elektrisk back.
Kan ju inte bli annat än massor av problem att lösa.
Mindre och mer komplicerat är ju alltid rätta vägen


Triumph Rocket III motor.
3 cylindrar 2,2 liter
142 hk.
200 Nm @ 2500 rpm.
Komp 8,7:1 = TURBO
Sekventiell 5 växladlåda, och hemmabyggd elektrisk back.
Kan ju inte bli annat än massor av problem att lösa.

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Steve fixar - E30
Det där var faktiskt en riktigt intressant idé! En jag känner har en Rocket III med kompressor, det är grymma hojar
Började pimpa lite igår för att få lite egen stil på den, och som vanligt är det många som klagar
Sätter in fyra H4-insatser också, tänkte köra med fyra halvljus samtidigt. Får se hur länge det går bra innan Bosse Batong klagar
Började pimpa lite igår för att få lite egen stil på den, och som vanligt är det många som klagar
Sätter in fyra H4-insatser också, tänkte köra med fyra halvljus samtidigt. Får se hur länge det går bra innan Bosse Batong klagar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1090
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Steve fixar - E30
Det brukar bli nån blinkning från passiva motbilister som tror att man inte bländat av trots att det inte bländar, är min erfarenhet, sen har jag dem på brytare så jag kan köra singel(dual?) halvljus som vanligt också, använder dubbla(quad?) på landsväg/motorväg vid behov. Reläkablage med plus och minus direkt på generatorn för max spänning 

Senast redigerad av Thunderbo1t den lör jun 18, 2022 12:43 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Steve fixar - E30
Jo, blir brytare på dom inre 

Re: Steve fixar - E30
Fick bli en liten 60/60-sänkning idag så man slipper ha stege för att ta sig in i bilen
Köpte en 16x6.5” fälg som jag börjat centrumvända också, får se vilken bonnalösning jag hittar på för att få den rak 
- Bilagor
-
- B85048DD-878A-4237-98FA-BE2FF00DFDC8.jpeg (137.63 KiB) Visad 2239 gånger
Re: Steve fixar - E30
Blev seriösare jigg än väntat
(notera tvingen på magnetfästet, jobbar inom matindustrin -dvs dåligt om magnetiska material
)
Blev riktigt bra bak
Har 185/50/16 på bilderna, funderar på hur det skulle bli med 175/50 fram. Känns lite för stort nu och lär nog ta i

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Steve fixar - E30
Snyggt
Re: Steve fixar - E30
Lite busigare blev den allt
Re: Steve fixar - E30
Har medvetet hållit mig från att få den körbar före Motorveckan som börjar på lördag, men ikväll gjorde jag ett ryck så nu börjar det likna nåt. Förgasaren var slut på så gjorde en adapter och har nu en mäktig 34/34 från en B200K
Verkar funka fint, lite småjusteringar kvar bara

Verkar funka fint, lite småjusteringar kvar bara