Sida 1 av 1

kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo

Postat: fre maj 20, 2011 2:48 pm
av krbarstad
kamvalg/justering kam til 2,6 turbo
saken er slik.
har fått tak i en b23 som er stroket til 2,6l, er i hovedsak en sugemotor, men jeg skal montere turbo på denne så jeg må bytte til kraftigere råder og senke komp litt.
toppen som står på denne motor`n er en 531 som er portet litt og montert 46mm innsugsventiler og 38mm eksosventiler. har ikke demontert toppen enda så veit ikke resten av info på den.
å nå lurer jeg på hvilken kam som kan egne seg til noe slik, når den vart kjørt som sugemotor så sto det enten en vx eller vx3 kam i den, er litt usikker, men denne kammen følger ikke med.
tenkte eventuelt å bruke en k-kam som jeg har liggende, men denne må jo forskyves ved turbo bruk, eventuelt justere den inn med måleur. hvordan går man eventuelt fram for å justere den med måleur. et annet sp er, jeg kjører med lh 2,4 å dær ligger turtallsperra på 6000rpm å hvordan blir det med k-kam i forhold til max turtallet. har også en a-kam tilgjengelig som jeg bruker no.
k-kam er vell også best egnet ved bruk av større turbo. planen var å kjøre med en kkk24, men har også en kina t03/t04 ligganes.

hær e foresten en film av når motorn sto i en 240. som sakt 2,6 sugis
http://www.youtube.com/watch?v=vBCUa...&feature=feedf" onclick="window.open(this.href);return false;


mvh kent roger barstad

Re: kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo

Postat: fre maj 20, 2011 4:01 pm
av Kristoffer Helle
två stk kkk24 blir bra på en sånn motor. men inte 1..

Skaffa en riktig kam istellet för volvo kammorna. Jens på forumet har lite kammar. + många fler.

Re: kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo

Postat: lör maj 21, 2011 11:12 am
av krbarstad
hadde planer om å bruke mest mulig av deller som jeg har liggende siden jeg ikke er laget av penger.
ulempen min er jo som sakt at jeg kjører med lh 2,4jetronic, å framtidsplanen er å skaffe meg enten MS eller VEMS.
denne motoren skal foreløpig ikke levere 500hk som alle har, skal i første omgang få den turbokonvertert å så får vi sjå om det går å hente effekt mellom 250-300hk, hvis lh 2,4 jetronicken min vill være med på leken.