Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
mickeidiket
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
Ort: Finspång

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av mickeidiket »

Tjena har uträkning på en pipa till k50in men får inte ut mallarna, någon som skulle kunna skriva ut mallar och skicka för en billig peng?
/Mickeidiket
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Filip L »

testa cone layout, fungerade finfint till rören jag byggt :thumbright:
mickeidiket
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
Ort: Finspång

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av mickeidiket »

Ja jag har det, men när jag sparar mallarna så blir det ett vit blad bara... går inte öppna med något program.
427cu
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: lör apr 23, 2011 5:58 pm

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av 427cu »

Hej!

Du öppnar filerna med cone... och skriver ut dem därifrån. Fungerar bra.
mvh
427cu
mickeidiket
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
Ort: Finspång

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av mickeidiket »

Cone...? Länka programet tack!
Användarvisningsbild
turbo uffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 348
Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
Ort: Västerås

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av turbo uffe »

http://www.lmgtfy.com/?q=cone+layout+download" onclick="window.open(this.href);return false;
mickeidiket
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
Ort: Finspång

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av mickeidiket »

Skriva ut dom från cone layout funkar tyvärr inte...
men har fixat rör från en annan sida redan tack ändå
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av smokke »

synd att alla bra trådar dör ut :shock:
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av JockeH »

smokke skrev:synd att alla bra trådar dör ut :shock:
Måste hålla med dig ! , verkar som intresset svalnat lite....

Kadetten som skapade denna tråd anade vart det kunde bära redan i huvudrubriken "en tråd där vi hjälps åt".

Har varit lite otrogen genom att titta lite på sixten och 2-takt men där har det (som det verkar iaf) blivit ännu värre.

Många där som klagar på att "förståsigpåarna" raljerar över "dumma" frågor och okunskap.

typ, citat: Jag skulle vilja veta hur man enklast ställer in en brytar tändning , hoppas på hjälp och att inte bli avsågad av någon super duper racing moppe förare som tycker att jag är dum i huvet !

18% av gångerna jag klagat på dagistakterna här på forumet är just pga detta, tycker det blir så tråkigt, alla oavsett kunskap ska kunna göra sig hörda utifrån sina erfarenheter, sen måste man ju tåla att någon kan mer och visar när man har fel el iaf tänker annorlunda.

80 % av mitt klagande handlar om känslan av att många kommenterar trådar bara för att få tala om hur stor "snopp" de har.

typ: Citat... hoppas du tog ett parti med 18mm bult för jag provade ett med 16 och den käkade min supermoppe upp...
antar att svaret/hjälpen var att en 18mm bult är starkare än en 16 , på frågan vilka mått har ett am6 vevparti.

Jag köpte mitt däck på lokal gummikrängarfirma och min moppe gick 134 kmh i huddik, som svar på frågan var man hittar bra racingdäck.

den konstigaste måste nog vara: fin blomqvist svarv du har , jag har en likadan fast en 600 som kommentar på tråden:
ktm65 säljes !,(svarven syntes i bakgrunden)
här är det svårt att avgöra om det är snoppmätning el bara glädje över att se en likadan svarv som sin egen på bild.

2 % beror på att jag är bitter som person och har svårt att hålla käft när jag har en åsikt, tycker själv att jag kan framstå som lite av en forums polis, men det är verkligen inte min avsikt, jag tror bara på yttrandefrihet under ansvar, å så jävla viktigt är det inte med mopedtrimmning att folk ska bli personligt påhoppade el rent av hotade för att påhopparens snopp inte riktigt har nått ut i sin fulla längd el att den bara är liten redan från början.

Gillar alltid t.e.x smokkes inlägg som har stor humor och mkt jag prövade och det funkade el funkade inte tänk.. lika mkt som jag gillar "torra" kärnfysiska uträkningar med en teoretisk grund gällande trimmning.. båda behövs men gärna med samma ödmjukhet som hos Njurunda sonen.

nu har jag klagat tillräckligt för all framtid, sätter mig på en stol och håller käft helt enkelt.

kommer dock fortsätta läsa bra trådar med stor förtjusning.. så keep it up..........

mvh Jocke

070-2665115 är mitt "nya" telenummer , funkar med pm också.
Volvo360
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: sön jan 15, 2012 7:44 pm

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Volvo360 »

Jo det är synd att det ska kastas skit å "namecalling" , men så tror jag det är på alla forum. Jag är en som ofta reagerar på en å samma människa, men det är jag det.

Denna tråd var intressant överlag, man fick läsa mycket intressant å hoppas denna tråd får liv igen, plus ett par andra också.

Mvh Ari "Pastorn" Pakkanen
Perra.S
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: mån jun 08, 2009 10:58 am

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Perra.S »

Håller med JockeH, tycker det är snoppmätning i var och varannan tråd här på forumet. Tråkigt, då det inte tillför något till diskussionerna.

Kadetten; vore kul om du fortsatte med denna tråden som det var tänkt från början för ja, den började intressant iaf :)
Christer Söderman
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
Ort: Söderhamn

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Christer Söderman »

JockeH skrev:
smokke skrev:synd att alla bra trådar dör ut :shock:


typ: Citat... hoppas du tog ett parti med 18mm bult för jag provade ett med 16 och den käkade min supermoppe upp...
antar att svaret/hjälpen var att en 18mm bult är starkare än en 16 , på frågan vilka mått har ett am6 vevparti.



mvh Jocke

070-2665115 är mitt "nya" telenummer , funkar med pm också.
Hej, är de en barikit vev..? se till så de är 18mm storänds bult. ja prova 16mm storänd barikit i fetZally å de var ingen höjdare, hon åt upp den å rapade inte ens efteråt...

Tjenare Jocke, så här lydde mitt inlägg till dig om vev till am6 å det skrev jag av en enda anledn och det var för att barikit började sälja vevarna med 16 mm men gick sedan ifrån det, vissa har sånna ikvar på hyllan och ja ville rek dig den med 18mm för den är my bättre. 16mm är skräp. Tråkigt att du såg nåt helt annat i texten men det har säkert nåt med hur ja skriver å göra, alla kan ju inte ha skrivartalang. mvh Chrille
SödermanRacing
2StrokeEngineDesign
FetZally
50cc 1.9/9.35 110km/h
90cc 1.9/8.49 137.35km/h

Zally R8
1.76/8.18 127.65km/h
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av JockeH »

Hej, är de en barikit vev..? se till så de är 18mm storänds bult. ja prova 16mm storänd barikit i fetZally å de var ingen höjdare, hon åt upp den å rapade inte ens efteråt...

Tjenare Jocke, så här lydde mitt inlägg till dig om vev till am6 å det skrev jag av en enda anledn och det var för att barikit började sälja vevarna med 16 mm men gick sedan ifrån det, vissa har sånna ikvar på hyllan och ja ville rek dig den med 18mm för den är my bättre. 16mm är skräp. Tråkigt att du såg nåt helt annat i texten men det har säkert nåt med hur ja skriver å göra, alla kan ju inte ha skrivartalang. mvh Chrille[/quote]


Kan varken avgöra skrivartalang el vad du menade med ditt inlägg så det var bra att du förklarade !

Som du kanske förstått av mina tidigare inlägg har jag lite svårt att ta namnet "black sally" el "fet sally" på allvar och när hon käkar vevpartier och rapar efteråt så brast det lite....

Men det jag menade var att det ofta läggs in lite information om det egna lyckade bygget eller hur fort man åkt när det inte tillför annat än skryt.

Antog att ditt svar var ett exempel på det.... och var därför jag tog med det som just ett ex.

Skulle jag tagit illa upp av ditt inlägg skulle jag kommenterat det direkt el pm/ringt dig.

Sen tycker jag att vi alla får tåla lite pikar och ironi, jag menar det är ju på lek och det är ju inte livsavgörande saker vi håller på med.

Tror också som du sagt/skrivit tidigare att man tolkar texter olika utifrån fördomar och erfarenheter av tidigare texter av den samme.

Som sagt: fyll på med kunskap i trådarna, skulle ju inte önskat ett utlåtande av dig på en portmapp om jag tyckte du var dum i huvet el allmänt otrevlig.

Kan du föresten tänka dig att teorisera lite över en sådan , på pm då..... ?

mvh JockeH

P.S ryt till när vi inte får låna tråden längre, och vill återgå till "pip" snack.....
Christer Söderman
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
Ort: Söderhamn

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Christer Söderman »

Som du kanske förstått av mina tidigare inlägg har jag lite svårt att ta namnet "black sally" el "fet sally" på allvar och när hon käkar vevpartier och rapar efteråt så brast det lite....
Kan du utveckla det här lite, är det nåt fel på namnet?
SödermanRacing
2StrokeEngineDesign
FetZally
50cc 1.9/9.35 110km/h
90cc 1.9/8.49 137.35km/h

Zally R8
1.76/8.18 127.65km/h
Christer Söderman
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
Ort: Söderhamn

Re: Hur funkar pipan?, en tråd där vi hjälps åt

Inlägg av Christer Söderman »

Men det jag menade var att det ofta läggs in lite information om det egna lyckade bygget eller hur fort man åkt när det inte tillför annat än skryt.
Om mina inlägg med resultat är skryt, vad är då dina bilder på hondan med reedmatat vevhus? Skryt el samhällsinfo? För mig är dina inlägg skitkul läsning om vad du håller på med i din verkstad. Men du läser mina resultat som skryt... Ja fattar inte riktigt... förklara gärna det för mig.
SödermanRacing
2StrokeEngineDesign
FetZally
50cc 1.9/9.35 110km/h
90cc 1.9/8.49 137.35km/h

Zally R8
1.76/8.18 127.65km/h
Skriv svar