men har nu för första gången i mitt liv köpt mej nått som skulle kunna anses som nått annat, men ändå drivs frammåt av en alfa romeo v6 motor.
den ska enligt uppgift ligga på 3 liter men det är ungefär allt jag vet om den :wall:
bilen i övrigt är en gammal rejsbil från 91 som tillverkades av lola för f3000 serien.
i stort sett en identisk bil med f1erna från samma årsmodeller.
skillnaderna jag känner till är att denna hade cromemolly bärarmar och stålbromskivor istället för kolfiber som storebror f1 hade.
motorn va begränsad till 550 häst och 600nm och var en v8 sugmotor levererad av cosworth.
växelådan är en dogboxlåda som tyävr inte var sekventiell dessa år
motorn idag har jag ingen aning om va den är gjort med, men ska lämna runt 250 hästar i dagsläget....
planerna är såklart överladdning av två turboaggregat.
det gamla DOS baserade sprutet från 90 talet ska bytas ut mot ett modernare vipec v88 under vintern med,,,,'
'
planen är för första säsongen är två td0416t agg eller nått motsvarande, dvs max runt 500 hästar.
frågan är då, vad pallar vevtakar å kolvar av i en sån här maskin??? m jag utgår ifrån då att den är standard innuti, men det öär inget jag kan bekräfta.. det sittter troligen inget som pallar mindre än orginal iallafall :embaressed: