Sida 1 av 1
porta toppen..
Postat: sön nov 27, 2005 4:04 am
av sjobas
finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall

Re: porta toppen..
Postat: mån nov 28, 2005 12:26 pm
av Jens Gustavsson
sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall

jag portar en del toppar men jag har fullbokat på ett tag som det ser ut.
Re: porta toppen..
Postat: mån nov 28, 2005 5:12 pm
av Cremling
sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall

http://www.racing-green.com/swe/index.html är väl värt ett besök, 6000 kr för en 8v topp.
Re: porta toppen..
Postat: mån nov 28, 2005 6:12 pm
av Jonas_S
Cremling skrev:sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall

http://www.racing-green.com/swe/index.html är väl värt ett besök, 6000 kr för en 8v topp.
lät billigt

Postat: mån nov 28, 2005 6:38 pm
av robban
http://www.topptrim.se/ (musen) har bra ryckte med, är väl han som halft tagit över efter grottis
Postat: mån nov 28, 2005 10:11 pm
av Ascona 400
http://www.racing-green.com/swe/index.html kan sina grejer..
Kolla in Mike å Craigs meritlista, den är mycket imponerande.
Mike var med och utvecklade MG Metro Grupp B, bla.
Har ett par kompisar som åker med toppar (Volvo 8/16/24V och Saab 16V) som han har portat och kan ju bara säga att de funkar mycket fint och deras arbeten ser sjukt bra ut.
Postat: sön aug 19, 2007 6:53 pm
av Amazon67
Inte riktigt va!
Jag skulle inte råda någon att lämna nått dit! Jag har haft 3 år av bekymmer tack vare Ulfs toppjobb.
MVH PELLE//
Postat: mån aug 20, 2007 3:52 pm
av knotan
jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.
är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Postat: mån aug 20, 2007 4:55 pm
av Klabbe Persson
www.topplocksverkstan.se
Erland Cox Erkänt duktig på topp jobb och allt som har med motorer att göra.
Jag har för mig att han vann någon tävling för något år sedan, och då portades en volvo 8v topp.
Sen finns de ju NLR Christer som också har bra rykte om sig. Har dock ingen adress eller liknande till han.
Postat: mån aug 20, 2007 4:59 pm
av Melkutt
http://www.pacmanracing.com/
Herr pacman finns nog på detta forum till å med.
Postat: mån aug 20, 2007 5:44 pm
av Jens Gustavsson
jag har faktiskt ett par toppar på gång som är portade i lite olika trimningsgrader, mer info i slutet av veckan.
Postat: mån aug 20, 2007 9:34 pm
av Amazon67
knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.
är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.
Postat: tis aug 21, 2007 4:11 am
av robban
Amazon67 skrev:knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.
är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.
kan du utväkla lite mer ang vad som gick snett? 3år av krångel?
Postat: ons aug 22, 2007 11:12 am
av Amazon67
Jag kommer lägga upp all info här så, så vi kan fortsätta diskutionen här i stället för i två trådar!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 0&start=15
PELLE//