B21ET I 244 GL -81
B21ET I 244 GL -81
Tja, tänkte höra mig för lite då jag sett en billig turbo 240,
min fråga är om man behöver nya motorfästen,
eller om det är något som man kommer behöva modifiera för att kunna sänka ner en B21et i min 244 GL -81 ?
min fråga är om man behöver nya motorfästen,
eller om det är något som man kommer behöva modifiera för att kunna sänka ner en B21et i min 244 GL -81 ?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 187
- Blev medlem: tor dec 08, 2005 10:23 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: tor nov 11, 2004 12:19 pm
- Ort: Venjan, men ofta i garaget i Orsa
Som sagt det är lite svårt att reg.besikta nu mer med en icke kat.motor.volvosmurfen skrev:Stor risk att besiktningen kommer att klanka ned på dig.
För att göra ett skottsäkert byte måste motorn ha kat original och det har inte en b21et.
På en icke kat.motor måste man få ett intyg på att motorn är i ursprungsskick med lika delar som den är avgassertifierad med.
Nu mer gör inte SBP denna kontroll längre, det andra allternativet är att volvo ska skriva ut ett intyg på att din motor är orginal, MEN det gör dom inte (tråkigt men sant).
Lättast om man vill vara laglig är att skaffa en kat.motor.
/Jonas