Diff för drifting & bankörning
Postat: tor sep 29, 2011 3:45 pm
Tröttnat på aussie lockern som sitter i bilen. Men vad ska man ha, lockern är klockren och sladda med. Men tröttnat på den ordentligt när man kör gata.. Låter och hugger styggt nu efter massa bus. Den var ju billig iaf..
Bilen är en 740 Turbo med ca 350hk.
*Vanlig dana lamell är ingen idé, håller ju inte..
*Sellholm är inte heller och fundera på för dyrt..
*SF/Finndiff? Vad är detta? Hållbarare lamelldiff?
*Bakaxeldelar har ju en el-låsbar diff. låser 100% när den är låst enligt hemsidan. Men aldrig hört talas om nån som testat en sån här.
Svetsdiff funkar väl för enbart drifting, men inte 100 procentigt bra för bankörning..

*Vanlig dana lamell är ingen idé, håller ju inte..
*Sellholm är inte heller och fundera på för dyrt..

*SF/Finndiff? Vad är detta? Hållbarare lamelldiff?
*Bakaxeldelar har ju en el-låsbar diff. låser 100% när den är låst enligt hemsidan. Men aldrig hört talas om nån som testat en sån här.
*Torsen tror jag inte på för drifting, ingen förspänning? De kan ju faktiskt enhjula om det går fel. Många som kör bilar med torsen original byter ut dom för det inte fungerat bra. Mazda miata, Honda S2000, Nissan S15 t ex.http://www.bakaxel.se/diffsparrar.html
El-diff. Fungerar som en klassik lamelldiff men tål avsevärt mycket mer effekt än en Dana-diff.
Låser upp 100%-igt när man matar den med 12V.
Svetsdiff funkar väl för enbart drifting, men inte 100 procentigt bra för bankörning..