Sida 1 av 1

Diff för drifting & bankörning

Postat: tor sep 29, 2011 3:45 pm
av Hedlund
Tröttnat på aussie lockern som sitter i bilen. Men vad ska man ha, lockern är klockren och sladda med. Men tröttnat på den ordentligt när man kör gata.. Låter och hugger styggt nu efter massa bus. Den var ju billig iaf.. :P Bilen är en 740 Turbo med ca 350hk.

*Vanlig dana lamell är ingen idé, håller ju inte..

*Sellholm är inte heller och fundera på för dyrt.. :D

*SF/Finndiff? Vad är detta? Hållbarare lamelldiff?

*Bakaxeldelar har ju en el-låsbar diff. låser 100% när den är låst enligt hemsidan. Men aldrig hört talas om nån som testat en sån här.
http://www.bakaxel.se/diffsparrar.html
El-diff. Fungerar som en klassik lamelldiff men tål avsevärt mycket mer effekt än en Dana-diff.
Låser upp 100%-igt när man matar den med 12V.
*Torsen tror jag inte på för drifting, ingen förspänning? De kan ju faktiskt enhjula om det går fel. Många som kör bilar med torsen original byter ut dom för det inte fungerat bra. Mazda miata, Honda S2000, Nissan S15 t ex.

Svetsdiff funkar väl för enbart drifting, men inte 100 procentigt bra för bankörning..

Re: Diff för drifting & bankörning

Postat: tor sep 29, 2011 4:37 pm
av Niklas Sandström
Hedlund skrev:*Sellholm är inte heller och fundera på för dyrt..

*SF/Finndiff? Vad är detta? Hållbarare lamelldiff?
En Sellholm diff kostar ca 18000:-

SF diffen är motsvarande Sellholms och kostar ungefär samma.


Sen finns även Unic diffen till volvo men den kostar 28000:-

Jag åker med Titan's Traction Master som också finns till Volvo, kostar ca 800 pund i England.
Bild

Re: Diff för drifting & bankörning

Postat: lör okt 01, 2011 8:27 pm
av Jimmy
torsen diffen på summit? någon som testat samnt monterat den? måste man schimsa in den nya eller kan man använda sina gamla schims och bara byta lager? tror man har den hemma i sverige för runt 5000kr

http://www.summitracing.com/parts/DTL-912A588/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Diff för drifting & bankörning

Postat: sön okt 09, 2011 10:53 am
av knotan
torsendiffen är nog det vettigaste om det ska kosta någorlunda vettiga pengar.

en "riktig" diff så kostar det 15k+ direkt tyvär...

Re: Diff för drifting & bankörning

Postat: tor okt 20, 2011 6:52 pm
av duffy
el-diffen fast med wire-maneövring kör johan lundgren i den oranga/kolfiber 93 kombin med volvo 5a.
o han kör ju enbart drifting