Sida 1 av 1

förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ventil

Postat: ons okt 26, 2011 5:41 pm
av ErikB
Hej! köpte mig en 360 som jag tänkte ha som vinter bil den hade att fult ljud från toppen men tänkte att den bara behövde en ventiljustering, så var inte fallet!
skulle byta kam och när jag öppnar ventilkåpan så va ser man, jo då har någon dragit sönder båda pinnbultarna på ett överfall och ena på överfallet bredvid sen bara lämnad det så :doh:
slet lös toppen och härja med filen i den, nu till saken.

b200 så borren är 88.9 och förbränningsrummen är 92.3, är det en dum ide att vinkla forden lite vid ventilerna för att ge lite friare flöde? kanske inte är nödvändigt?
den ska ihop i morgon så snabba svar gärna :)

Re: förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ven

Postat: ons okt 26, 2011 6:16 pm
av ErikB
nån som kan länka den där tråden men kapade toppar? sökt men hittar ej :(

Re: förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ven

Postat: ons okt 26, 2011 6:16 pm
av Kadett4wd
Jo det är en god ide.. ned till övre kolvringen kan du fasa av lite om toppackningen tillåter det också.

Re: förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ven

Postat: ons okt 26, 2011 6:40 pm
av Robert Markström
om errki skulle gå till synsam en sväng skulle du nog hitta tråden :hihi:

Ligger längre ner på på sida 1 :thumbright:

Re: förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ven

Postat: tor okt 27, 2011 7:30 am
av Karl V
Graham Bell pratar om sån mod i Four stroke performance, där tipsar han om att vrida motorn så kolven kommer långt ner och lägga ett "lock" med fett över kolven så spån fastnar i fettet och går att plocka bort. Då kan man göra operationen utan att plocka ur blocket ur motorn.

Kanske är idé på en isbil.


Här är en äldre tråd i ämnet, säger ungefär samma sak:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=11&t=33011" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: förbränningsrum störren än cyl-borr, fila fodret vid ven

Postat: tor okt 27, 2011 12:11 pm
av ErikB
blir att fila i blocket idag då :D min plan var att smeta fett på kolv och cylinderlopp sen när man är klar vrida ner kolven och torka bort, den tanken blev ju bekräftad nu så det tackar man för :thumbright: ska leta fram nån magnet och fästa i blocket när jag sliper, borde ju fånga lite spån iaf.

tack för svaren :thumbright: