plymouth valiant 72, smallblock... Eller?
plymouth valiant 72, smallblock... Eller?
Ta bort tråden, har skrotat planerna på sexa med turbo, smallblock med vems...kör 318/904/8.75 nu, blir 440/727 till våren och sen ev manuell låda och sprut+bakmonterad turbo i framtiden.
Senast redigerad av BakAxel den lör nov 10, 2012 3:21 pm, redigerad totalt 4 gång.
- moparman426
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: sön mar 27, 2011 8:59 pm
- Ort: Docksta
Re: plymouth valiant 72
Turboladda "snesexan".... http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... 4Kl9MBr15o" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Z97y2Zb3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Z97y2Zb3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: plymouth valiant 72
Jo, har funderat på 265hemi också... Men blir billigast om man ser till vad man får för pengarna med v8, och nu glömde jag starta datorn såklart, nån som vet hur man lägger upp bilder från mobilen?
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: plymouth valiant 72
Jag är inne på samma spår faktiskt, för få i sverige som testat.. Sen har väl slantsexan sina begränsningar. Men man skulle nog kunna ta en del b20 flödes erfarenheter och flytta över. Den ser ju faktiskt lite ut som en bakvänd b20 med 6 cylindrarmoparman426 skrev:Turboladda "snesexan".... http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... 4Kl9MBr15o" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Z97y2Zb3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: plymouth valiant 72
Haha jo, men isf måste jag byta kolvar, ringar och få tag i ett kickdownstag...(har en kolv/cylinder som har 5-6kilo komp när alla andra har runt 9) Och säkert borra osv. Så det skulle vara både fränt och intressant, men jag går som sagt skola och jag får in 4100kronor/mån minus hyra på2000 och mat +tanka vallen som ju drar mellan 0,9-2,5 liter milen, så då blir det billigare för mig att köpa en van som fungerar och ta motor och låda där... Och sen till sommaen om man får sommarjobb trimma lite smått och försöka ta det steg för steg 

Re: plymouth valiant 72
Ingen som tycker jag ska köra 318 verkar det som... Det har ju faktist suttit 318 osv förut, sen var det nån som tog motor, låda och bakaxel. Och stoppade ner 225/904 å 7 1/4 (eller vad den heter) men det sitter ventilerade skivor med fyrkolvsok fram och v8 k-balk på den.
Mja, har ju en m30b28 med 4växlad zf men jag vill ha v8

Mja, har ju en m30b28 med 4växlad zf men jag vill ha v8

Re: plymouth valiant 72
Kör 318 du, den är ju i vilket fall större än 5liter så det är ju direkt ingen liten motor.
Behöver du en ny bakaxel till den, så har jag en lamelldiffad Mopar axel tillsalu här på forumet.
Behöver du en ny bakaxel till den, så har jag en lamelldiffad Mopar axel tillsalu här på forumet.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: plymouth valiant 72
Snesexan är tydligen en tung klump också :/ Så kör du på mopar smallblock 

Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: plymouth valiant 72
sexan skall vara klent byggd också sägs det, kör på 318 går å få bra knuff i dom 

MVH Ekstam
Re: plymouth valiant 72
Jo,letar för fullt efter en dodge van med bra motor å låda och jättedålig kaross... Eller om nån har en motor/låda som går bra och inte behöver renoveras.
Lite ot men Ekstam, såg att du va från forshaga, utanför karlstad eller? Isf, kände du lennart larsson (hade en orange cheva apache -57 med cummins diesel för några år sedan)
Lite ot men Ekstam, såg att du va från forshaga, utanför karlstad eller? Isf, kände du lennart larsson (hade en orange cheva apache -57 med cummins diesel för några år sedan)
Re: plymouth valiant 72
360" med insprutning....
å en turbo på det sen!
å en turbo på det sen!

Re: plymouth valiant 72
...eller 426 wedge
nä men kanske blir 360 senare om man hittar nån i usa billigt, här kommer nå bilder iaf

En mulen torsdags eftermiddag i burträsk, motorvärmare är trevligt.

tidigare i höst, lådan renoverad och påväg upp i bilen igen.

Nån vecka efter att lådan for... stod och skämdes i regnet i en dryg månad innan lådan var i bilen igen
den var slipad och spacklad på några ställen när jag köpte den, men inga bucklor eller rost utan bara okynnes-spackling av äldre herre som jag slipade och penslade nån liknande grönfärg på, hoppas pengarna räcker till lack i sommar, kommer dock prioritera motor och drivlina : )


En mulen torsdags eftermiddag i burträsk, motorvärmare är trevligt.

tidigare i höst, lådan renoverad och påväg upp i bilen igen.

Nån vecka efter att lådan for... stod och skämdes i regnet i en dryg månad innan lådan var i bilen igen
den var slipad och spacklad på några ställen när jag köpte den, men inga bucklor eller rost utan bara okynnes-spackling av äldre herre som jag slipade och penslade nån liknande grönfärg på, hoppas pengarna räcker till lack i sommar, kommer dock prioritera motor och drivlina : )
Re: plymouth valiant 72
Kommer bli finfint det där!
En van-motor tror jag funkar alldeles finfint till en början. Sen kostar det inte halva armen om man skulle skjuta den heller.
Ska du köra förgasare eller insprutning?
Prioritera att ha god koll på tuning när du kommer till den biten. Bredbandslambda/avgastemp osv.
Då kan du få en skrotmotor att hålla relativt bra än att krana på tryck och hoppas att det håller.
Lycka till!
En van-motor tror jag funkar alldeles finfint till en början. Sen kostar det inte halva armen om man skulle skjuta den heller.
Ska du köra förgasare eller insprutning?
Prioritera att ha god koll på tuning när du kommer till den biten. Bredbandslambda/avgastemp osv.
Då kan du få en skrotmotor att hålla relativt bra än att krana på tryck och hoppas att det håller.
Lycka till!

Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: plymouth valiant 72
Japp från forshaga men bor i östersund nuBakAxel skrev:Jo,letar för fullt efter en dodge van med bra motor å låda och jättedålig kaross... Eller om nån har en motor/låda som går bra och inte behöver renoveras.
Lite ot men Ekstam, såg att du va från forshaga, utanför karlstad eller? Isf, kände du lennart larsson (hade en orange cheva apache -57 med cummins diesel för några år sedan)






MVH Ekstam