Lägger in lite bilder, hoppas man kan räta ut några frågetecken..

Man tar helt enkelt en stromberg förgasare...

Börja med att skruva bort chokehuset.

Lägg igen alla hål med Epoxy/Kemisk metall.

Sen öppnar vi flottörhuset
Ta bort nålventilen

Köper du inte en större nålventil, så går det bra att borra orginalventilen själv. Jag valde 2mm nålventil och borrade lite med en 2.5mm borr

Skruva tillbaka nålventilen
Skruva tillbaka flottörhuset
------------------------------------------------------------------------------------

Ta bort trotteln, Slipa nålen med sandpapper eller nåt, nålen till höger i bild är omslipad. Den ska vara smal i spetsen och så kort som det bara går. Slipa den inte för kort bara! Då hoppar den ur när trotteln går i topp.

Hålen i bild skall vara mot spjället (mot motorn)

Sånna här spjäll vill vi inte höra talas om. Byt till vanligt spjäll. Och det lilla röret i förgasaren kan man ta bort för att gynna flödet.

Alla hålen måste få laddtryck.

En tryckbox är inget måste med det är jäkligt smidigt att ansluta tryckröret till bl.a
Du kommer behöva ett elbränslesystem och en justerbar bränsletrycksregulator för förgasarturbo för att det ska funka. (finns att köpa på KLRACING bland annat) Och om jag minns rätt så ska strombergförgasaren ha 0,35bar i bränsletryck på tomgång. Lycka till!
Fråga gärna om ni har några frågor.
/ Henke
*Notera att jag inte tar något som helst ansvar för ev motorskador som kan tänkas förekomma i samband mer er turbotrimning