Jag har precis turbokonverterat en B21A men den gillar inte när jag monterar tryckröret.
Det är en 13G Turbo ifrån 940 med tillhörande tryckrör och orginal dump samt IC.
Angående förgasaren har jag följt guiden som finns, dvs. pluggat choken, slipat nålen, borrat nålventilen.
Det jag inte gjort är att byta gas spjäll.
Jag har mekanisk pump, tryck satt. Har beställt en Malpassi BTR (FKT1) men inte kommit än.
Tryckbox har jag inte, utan bara en 2,5" rör som jag svetsat på insugsflänsen. Och det verkar vara tätt.
Brytarlös tändning ifrån tidigt -80tals Volvo 240. Cirkus 30Grader förtändning
Nu till problemet: Bilen går hyffsat bra på tomgång och vid gaspådrag utan tryckröret inkopplat på förgasaren.
Men så fort jag ansluter tryckröret så går den ner i varv på tomgången (nästan som den stryps) och sedan ifall man gasar (Kan vara ifrån 10% -100% gas. Så stiger den kanske i 1000varv sedan dör den och kan hoppa igång igen vid 200-500varv

Så nu är frågan, vad kan det vara för fel? Är det något jag glömt? Kanske gjort på fel?
Är tacksam för alla svar och Idér!

Mvh Modigh