Sida 1 av 1

stromberg?

Postat: tor feb 05, 2004 11:18 pm
av Kongo
hur svärt skulle det vara att trycktäta en strombergare? nån som har provat

Postat: fre feb 06, 2004 6:35 pm
av fredde_vit_pv
skruva fast chokevridmojängarmplattan och slipa av nålen nedersta ca10 mmeterna så tunnt du kan,då orkar den leverera soppa till ca 120-150hk
sen behövs tillskottsbränsle(över 0.7bar laddtryck med t3 trim60,0,48a/r ).borra även ut nålventilen lite.

Postat: ons feb 11, 2004 11:57 pm
av Sleepwalker
Vore det inte bättre att slita bort choken och plugga hålen.
Tilskotts bränsle behövs väl bara om man kör med en knasare så varför inte köra med en per cylinder skulle ju isåfall räcka till 480-600hk.
Funkar dom fint att trycka genom?

Postat: tor feb 12, 2004 8:28 pm
av Hissjö Racing
Hade man inga problem innan så lär man ju få det när man ska synka fyra Strombergare. Kan nog bli ett evighetsjobb. Men vad vet jag.

Postat: tor feb 12, 2004 11:38 pm
av Sleepwalker
Visst blir det lite jobb med att synka dom men funkar det fint så är det ju en ganska markant pris skillnad mellan 4 Strombergare och 2 Weber 45:or.
För min egen del så vill jag bygga en riktigt billig motor för skoj skull men den ska ändå kunna rasta 50000kronors byggen.
Tycker det är lite gapigt.Eller vad tycker ni andra?Visst skulle det kännas surt
att bli från åkt av ett 10000kronors bygge om man själv spenderat kanske 40-50000kr på motorn.

Postat: tor feb 12, 2004 11:45 pm
av Finnen
Det skulle vara grymt!! :lol: :lol:

Postat: fre feb 13, 2004 4:49 pm
av Hissjö Racing
Då känns ju Dellorto DHLA 40:or som ett överlägset alternativ. Sådana kastar de flesta Alfa ägare efter en. Fick mina för 300kr.

Postat: fre feb 13, 2004 11:43 pm
av Sleepwalker
Visst skulle 40:orna va ett lättare alternativ.
Men varför gå den lätta vägen.
Det är ju själva exprimenteringen som är det roliga.
Det är ju som att skicka iväg toppen på portning,man lär ju sig inte om man inte provar.
Och det finns ju inte 2 motorer som samma saker funkar på.