Rakställa Volvo Vitsexa (B6254)

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Ken-1
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
Ort: Jakobstad, Finland

Rakställa Volvo Vitsexa (B6254)

Inlägg av Ken-1 »

Hejsan,

Skall klämma in en vitsexa i en ful liten porsche var det inte finns mycket till höjd i motorrummet att skryta om. Såhär i detta skedet känns det som vitsexa inte kanske var det bästa valet utan en V-motor skulle ha varit smartare... Men vafan, man kör på det man har.

I alla fall, det jag funderar kring är vad folk gjort med tråget på sina vitsexor, eller femmor när de rakställt dem i diverse byggen. I tråget löper ju sugröret från oljesilen till pumpen och ett avrinningsrör från toppen till sumpen finns ingjutet i tråget också.

Nu då tråget ligger på framvagnsbalken är motorn fortfarande 30 mm för hög.

Så är det någon som har modifierat tråget från 960-motorerna för att få motorn lägre? Resultat?

Mvh Kenneth
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Rakställa Volvo Vitsexa (B6254)

Inlägg av ogge »

vitsexa kör man orginal tråg på. förutsatt att det är gjort att ha sumpen bakom framvagnsbalken.

håller på med denna operation på en 944 som ska ha en vit5a. ombyggd porsche transkåpa för volvo motor
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Ken-1
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
Ort: Jakobstad, Finland

Re: Rakställa Volvo Vitsexa (B6254)

Inlägg av Ken-1 »

ogge > Intressant! Rpkar du ha någon dokumentation på hur det går till att dela med dig?

Kollade lite mer på tråget och det är ju nog bara att hyvla av det rakt och svetsa i en plåt, inget värre än det ska vi hoppas.

Mvh Kenneth
Skriv svar