Mickes BMW e30 325 "Kommande M50 Turbo" - Nya fälgar
Mickes BMW e30 325 "Kommande M50 Turbo" - Nya fälgar
Senast redigerad av Mickius den tor jul 12, 2012 10:37 pm, redigerad totalt 8 gång.
Sponsorer: Spacer.se Ӏ Mrtuning.se Ӏ EvoFilm.seӀ Ӏ Japs-Jens.se
Re: Driftingprojekt BMW e30 Turbo M20B25
Passade på att köpa hel lite nya fälgar till bilen.
4 st 16 tummare, 7,5 tum breda med 215/40 däck.
Ska köpa hem 4 spacers så dom kommer ut lite mer.
Kommer även till denna helg köpa hem färg för att lacka insidan av karossen som nu är helt rensad på allt onödigt och blir Kawasaki grön där inne

4 st 16 tummare, 7,5 tum breda med 215/40 däck.
Ska köpa hem 4 spacers så dom kommer ut lite mer.
Kommer även till denna helg köpa hem färg för att lacka insidan av karossen som nu är helt rensad på allt onödigt och blir Kawasaki grön där inne

Senast redigerad av Mickius den lör maj 05, 2012 6:57 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Driftingprojekt BMW e30 Turbo M20B25
Sådär då har man precis köpt storvikś hydraliska handbroms han hade till salu så blir köpa hem bromsrör m.m senare i veckan och börja pilla med detta.
Kommer även få hem:
PPF board till framrutan
Lackfärg till insidan "Kawagrön"
Nya centrumringar
Ska väl lägga en beställning på Mocca driftingratt med nav med.
Har även beställt offert på 2 st dekaler med namnet på teamet som jag tänkt dra igång framöver DMONSTERS.NU
Kommer även få hem:
PPF board till framrutan
Lackfärg till insidan "Kawagrön"
Nya centrumringar
Ska väl lägga en beställning på Mocca driftingratt med nav med.
Har även beställt offert på 2 st dekaler med namnet på teamet som jag tänkt dra igång framöver DMONSTERS.NU
Idag fick jag min första sponsor till bygget: EvoFilm.se
Tackar och bockar! Ni får se framöver vad för godbitar som kommer där ifrån!
Idag kom mina centrumringar hem till nya fälgarna så har monterat dessa och det blev ju alla tiders!
Även rensat klart helt i kupén nu och slipat + grundat på vissa ställen som behövde det så nu väntar man bara på att färg ska komma hem sen blir det att fixa färg på hela insidan!
Får bli bildupdate till helgen när det finns lite roligare saker att ta bilder på!
Tackar och bockar! Ni får se framöver vad för godbitar som kommer där ifrån!
Idag kom mina centrumringar hem till nya fälgarna så har monterat dessa och det blev ju alla tiders!
Även rensat klart helt i kupén nu och slipat + grundat på vissa ställen som behövde det så nu väntar man bara på att färg ska komma hem sen blir det att fixa färg på hela insidan!
Får bli bildupdate till helgen när det finns lite roligare saker att ta bilder på!
Sådär nu är insidan påbörjad. Har lite längst fram bara kvar sen är hela insidan målad! 
Fick även hem min PPF streamer så ska försöka montera denna under helgen.

Fick även hem min PPF streamer så ska försöka montera denna under helgen.

Senast redigerad av Mickius den lör apr 28, 2012 5:50 am, redigerad totalt 2 gång.
-
- Forumsberoende
Re: Driftingprojekt BMW e30 Turbo M20B25
Snyggt, säg till ifall du behöver hjälp eller delar
kan ha lite saker liggandes 

Erik Johansson.
Låter ju alla tiders!thedriftking skrev:Snyggt, säg till ifall du behöver hjälp eller delarkan ha lite saker liggandes

Sådär kommer Team dekalen se ut + sponsringsdekalerna framöver
DMONSTERS.NU Driftingbil BMW e30 Turbo
Nu har man pratat lite med ena sponsorn så rattnav och en mocca ratt borde komma hem denna månad!
Har även lyft huven i bakkant för att släppa ur varmkuft som kommer bli framöver. Tyckte det blev riktigt bra och inte för mycket.
Får även hem sista färgen till insidan nästa helg så den kan målas klart.
Framöver ska väl bilen försökas fås till Linköping och teampolarens garage för lite svetsjobb m.m

Kommer även lacka fälgarna vita inom snar framtid! Fixat en bild på hur jag tänkt mig

Har även lyft huven i bakkant för att släppa ur varmkuft som kommer bli framöver. Tyckte det blev riktigt bra och inte för mycket.
Får även hem sista färgen till insidan nästa helg så den kan målas klart.
Framöver ska väl bilen försökas fås till Linköping och teampolarens garage för lite svetsjobb m.m

Kommer även lacka fälgarna vita inom snar framtid! Fixat en bild på hur jag tänkt mig

Första uppstarten efter all rivning! Tyvärr premiärbörnen kom inte med pga solande fruga 
http://www.youtube.com/watch?v=aohmjA2g ... ata_player

http://www.youtube.com/watch?v=aohmjA2g ... ata_player
Monterade min efterlängtade PPF streamer idag. Gick riktigt smidigt och jäkligt nöjd med resultatet!

Synd att inga vill kommentera bygget så gör en sista update och ser om det är nått intresse att fortsätta tråden.
Fick reda på att min Hydraliska handbroms inkommer nästa vecka. Borde även få hem mitt nya rattnav och mocca ratt ifrån Mrtuning
Hoppas även att dom sista dekalerna kommer hem så alla dekaler kan monteras och lite bilder till hemsidan kan tas.
Skulle köpt mera färg till insidan men tyvärr är den slut i hela länet så bara vänta tills nästa vecka innan man kan göra klart insidan. Men imorgon tänkte jag ge mig på fjädrarna bak och även demontera allt som har med AC att göra.
Tänkte även riva dörrsidorna och framöver påbörja ännu mera lättning av dörrar, huven och bakluckan!
Fick reda på att min Hydraliska handbroms inkommer nästa vecka. Borde även få hem mitt nya rattnav och mocca ratt ifrån Mrtuning
Hoppas även att dom sista dekalerna kommer hem så alla dekaler kan monteras och lite bilder till hemsidan kan tas.
Skulle köpt mera färg till insidan men tyvärr är den slut i hela länet så bara vänta tills nästa vecka innan man kan göra klart insidan. Men imorgon tänkte jag ge mig på fjädrarna bak och även demontera allt som har med AC att göra.
Tänkte även riva dörrsidorna och framöver påbörja ännu mera lättning av dörrar, huven och bakluckan!

-
- Forumsberoende
Re: DMONSTERS.NU Driftingbil BMW e30 Turbo
Fortsätt med tråden Micke, folk kommer bli lite mer k*ta när nya motorn och turbo kommer i, folk här är ju helt kära i det, så håll ut 

Erik Johansson.
många här som läser dom flesta trådarna vad händer i garagen, men kommentera inte.
jag e iaf en av dom som läser o beundrar alla byggen men skriver sällan.
bygger själv en drifting bil så detta är intressant
men forstätt i samma takt
,
jag e iaf en av dom som läser o beundrar alla byggen men skriver sällan.
bygger själv en drifting bil så detta är intressant
men forstätt i samma takt

http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Idag kom mina Teamdekaler hem så har monterat den på ena sidan och får se om man hinner med andra sidan oxå. Första gången jag monterar en sådan stor dekal så blev inte helt perfekt men provar man inte lär man sig inte!
Ska även imorgon hämta ut nya ratten och navet om jag hinner med det efter jobbet men det får vi hoppas!
Några bilder på resultatet! Är sjukt nöjd!

Ska även imorgon hämta ut nya ratten och navet om jag hinner med det efter jobbet men det får vi hoppas!
Några bilder på resultatet! Är sjukt nöjd!

Senast redigerad av Mickius den mån maj 07, 2012 6:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- För mycket laddtryck
keep updating!!!
som sagt många som läser men inte kommenterar jag är en av dem!
Men iaf gjorde sig riktigt bra med dekalen!! Funkar det lika som små att du klistrar på den sen drar bort överdelen eller vad man säger?

Men iaf gjorde sig riktigt bra med dekalen!! Funkar det lika som små att du klistrar på den sen drar bort överdelen eller vad man säger?