Har inget med din fråga att göra, men nedrans om man skulle kunna hålla upp vridet liiite längre, sedan stoppa den motorn i min båt. Sjukt nice båtmotor
Bäst att prova nån annan bänk också så man vet säkert om det finns mer vrid redan nu..
Jag åkte till en annan bänk för att köra en vw golf 2.0 tdi. Det blev 170 hk 370nm. När jag körde bilen i min egen bänk, på 3 växel det blev bara 340nm vrid, på 4 växel 370nm, därför att bilen gick så fast på 3 växel, inertiabänk.
Slutet av körningen gick på samma sätt, 3 och 4 växel. Min bänk visade max. effekt 165.5 hk.
Hur många sekunder peugeot gick tex. 4000-8700 rpm i bänken?
Hk och nm har inte samma skalan i programmet? Man kunde tro att vridet är nästan 250nm när man tittar på skalan..
Räknar jag rätt har du 1.94 kvadrattum i minsta area dvs 2 st. 28.25 mm:s kanaler.
Det räcker till mycket mer pulver.
Ventillyftet ska räcka till 10000 varv och kanalstorleken till 9000.
Har du provat att ställa om kammarna?
Var fick du max effekt?
Jo allt skall vara rätt, men nåt fuckar upp fyllnadsgraden över området. Har inte mera rum mot kolvarna men jag testade med 4mm/3,2mm öppen vid öd, samma problem, hela kurvan lägre oxh peakade vid 9000. Max effekt vid 8500 i diagramet.
Vilken puls lät du insuget tuna på?
4 ventilsmotorer vill ibland ha väldigt låg lobseparation, ökade effekten när ni gick ner i lobseparation?
Då kan det vara nåt med avgas som gör att den inte tömmer förbränningsrummen ordentligt.