Detta är bara ett hobbyprojekt för skojs skull. Försöker inte skapa något perfekt motorstyrdon. Gillar inte att chippa boxar och bygga om mekanisk pump är så dyrt. Nu springer kostnaderna iväg ändå eftersom det testas så mycket och jag har ingen aning om vad jag gör

Bygger in det i en golf tdi, 1z motor och ve37 pump om jag minns rätt

Har fixat så det funkar med tomgång, gaspedal (tps drivebywire), varvtal, varvstopp, bränsletuning och lite smått och gott. Har kört rätt många mil nu och det verkar stabilt och nästan som orginal.
Triggar med en gt101 givare på kamdrevet 44 tänder / 2 varv. Funkar klockrent. Std vag gaspedalgivare.
Man bottnar ur std pumpelement (10mm) rätt fort, räcker till 0,6 i ladd med en större turbo. Har gjort en liten mod på slaglängden i pumpen från 3mm till 6mm, då räcker soppan hur långt som helst (ryker rejält vid 2kg..). Men för bästa effekt skulle det tunas in med större element såklart.
Mest nöjd är jag med bränsletuningen, har fått helt ok drag i kärran utan att det sotar och ryker. Den går faktiskt bättre än innan jag tunade in bränslet, då rök det sanslöst...
Ska plåta lite imorrn och försöka lägga upp. Tala gärna om intresse finns annars tröttnar jag nog på att uppdatera tråden