Rekord-repan:
http://www.youtube.com/watch?v=TLF477L- ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Slapp den iväg på 1,7 bar (ren tur at det inte var högre eller lägre). Ideen var at lägre turbotryck i starten skulle förhindra en ny wheelie.
På denna repan lyckats detta, och 60-foten blev 1,16s.
Låg på 2,4 bar stabilt (stabilt för första gång på 3 år).
Tyvärr bottnade vi bränslepumpen rejält, så den gick magert på 2an och 3ans växel. Man båda ser och hör at den "dör ut". Lambda låg på 0,87 på 2,4 bar. Bra det gick bra...
Med andra ord kan den nog gå snabbare med 0,82 i lambda...
Repan efter hadde vi fixat bränsleleveranserna och Mattias hadde snyggat till mappen. Då laddade vi 2,5-2,6 bar, men då slapp jag iväg den på för lågt turbotryck (0,7 bar) och automatik-funktionen som skulle stänga converterdumpen stängde inte av för ett bra tag ut på ettan, och vi ser av loggen at converteren inte är fyld på starten av tvåan, då fall-back varvet är högre än det brukar vara. Den gick därför en 60-fot på 1,33s och skjöt inte på bra ut från start. Men på treans växel drog den hårdt!.
Vi är därför övertygat om at den kan gå även snabbare.
MERA LADDTRYCK!
Tack alla som har hjälpt i panik-mekket. Kul at allt strävet blev lönt med nytt rekord.
mvh
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster