Trattar DCOE - 45 vs 48
Postat: fre jul 13, 2012 3:18 pm
Upptäckte att mina DCOE 48:or verkar ha 45 trattar, dvs med instick ända in. Känns ju inte rätt, men hur mycket tappar man i praktiken? DCOE 48 ska ju tydligen ha en tratt typ utan instick men sådana trattar är svåra att hitta. Det finns ju trattar utan instick - men då får jag ju problem med en annan sak. Längst ut i förgasaren sitter ju ett "steg" som ska styra tratten. Blir det inte en vak där om jag sätter en tratt som man skruvar utanpå? Alternativet är ju en tratt som är en aning större, som alltså hamnar i ytterkant på "steget" - men då får jag ju istället en kant som stör flödet. Så - vad göra? Känns som jag har följande val:
Köra med det jag har - men det lär ju bromsa lite...
Köpa original DCOEE 48 trattar
Köpa en 48mm (ID) tratt som man skruvar typ KL - i förgasaren finns då ett spår alldeles efter tratten
Köpa en 50mm (ID) tratt som man skruvar typ KL - i förgasaren blir det då ett hörn som sticker ut
Köpa en tratt utan fot som man sticker in i original styrningen för tratten och sen göra en egen fot till den - blir egentligen en hemmabyggd DCOE 48 tratt.
Så.... vad göra?
....och nej, den här tråden handlar INTE om DCO48 utan DCOE48...
Köra med det jag har - men det lär ju bromsa lite...
Köpa original DCOEE 48 trattar
Köpa en 48mm (ID) tratt som man skruvar typ KL - i förgasaren finns då ett spår alldeles efter tratten
Köpa en 50mm (ID) tratt som man skruvar typ KL - i förgasaren blir det då ett hörn som sticker ut
Köpa en tratt utan fot som man sticker in i original styrningen för tratten och sen göra en egen fot till den - blir egentligen en hemmabyggd DCOE 48 tratt.
Så.... vad göra?
....och nej, den här tråden handlar INTE om DCO48 utan DCOE48...