Har nyss satt i en Bmw m10 turbo motor men får den inte att gå som den ska. Går ej på tomgång samt så får man sitta och pumpa gasen ganska så mycket men den går även då dåligt.
Motorn är helt renoverad
Det sitter dellorto dhla 40F 2 st som är trycktätade i inspektionslocket men inte i hålet vid "trattfoten" om ni förstår vad jag menar. Alltså det som är 16mm stort. Måste även det vara trycktäta? Är dåligt med plats i en bmw 2002 så jag satt 4 st 90 graders böjar så plenumet hamnade ovanför bromsservon.
Har en walbro 255l/h bränslepump samt en malpassi btr.
Lågfartsmunstycken=55
Högfartsmunstycken= 155
Turbo td04hl-13t
Blir galen på det här och ger snart upp, är ganska ny med att bygga turbo så kunskapen är inte 100%
Tacksam för svar
Turbo problem bmw m10 med dellorto
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Turbo problem bmw m10 med dellorto
börja med en provtryckning. kolla extra noga att flottörhusen trycksätts och inte läcker.
köp sen BB lamda, bränsle trycks mätare , synk-mätare och en bok i hur förgasarna fungerar så har du goda chanser att få det bra.
köp sen BB lamda, bränsle trycks mätare , synk-mätare och en bok i hur förgasarna fungerar så har du goda chanser att få det bra.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Turbo problem bmw m10 med dellorto
F og H utgavene av DHLA 40 er litt spesielle. Du må lage 4 stk. foringer. De må være ca. 6 mm lang, være nøyaktig 2,0 mm utvendig diameter og være ca. 1,3 mm innvendig. Disse monteres ved siden av lavfartsdysene og fjerner problemet ditt.tomas_n84 skrev:Har nyss satt i en Bmw m10 turbo motor men får den inte att gå som den ska. Går ej på tomgång samt så får man sitta och pumpa gasen ganska så mycket men den går även då dåligt.
Motorn är helt renoverad
Det sitter dellorto dhla 40F 2 st som är trycktätade i inspektionslocket men inte i hålet vid "trattfoten" om ni förstår vad jag menar. Alltså det som är 16mm stort. Måste även det vara trycktäta? Är dåligt med plats i en bmw 2002 så jag satt 4 st 90 graders böjar så plenumet hamnade ovanför bromsservon.
Har en walbro 255l/h bränslepump samt en malpassi btr.
Lågfartsmunstycken=55
Högfartsmunstycken= 155
Turbo td04hl-13t
Blir galen på det här och ger snart upp, är ganska ny med att bygga turbo så kunskapen är inte 100%
Tacksam för svar
"Hålet ved trattfoten" må trykktettes. Dette er mye viktigere enn å trykktette i inspektionslocket som ikke leder til flottørhuset.