940 ltt svårstartad.

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
tonycrona
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: mån okt 11, 2010 5:13 am

940 ltt svårstartad.

Inlägg av tonycrona »

Alltså en b230 fk motor.
Bilen startar om man vrider på tändningen och väntar några sec och sedan forsätter att vrida tills den hoppar igång + 5 sec efter den startat. Sen när den startat kan man inte gasa förens efter ca 1 min, annars dör bilen.
Så var den i flera veckor enbart när den var kall, men nu har problemet också uppstått när den är varm oftast men inte alltid.
Den startar alltid när man rullar igång den.
Problemet verkade uppstå efter tändstifts byte enligt förra ägaren.
Har också prövat startgas utan resultat.
Jag har bytt:
Tändkablar.
Tändstift.
Luftmassamätare.
Motortempgivare.

Har också bytt turbon samt olja, oljefilter, gjort rent vevhusvent, oljeretur tagit dän insuget osv, vilket dock inte är så relevant.

Har kollat felkoder samt säkringar.
Bilen är helt orginal förutom ft wastgate samt planad topp. Dock uppstod inte problemet efter detta.
Har kollat ett gnistan på 1st stift vilket det fick. Samt bränslet innan det går in i innsuget, vilket flödade på fint.
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Re: 940 ltt svårstartad.

Inlägg av joel »

kolla bränsletrycket... är de för högt orkar inte spridarna öppna, är de för lågt blir de inte heller bra
180zx..

joel lindell
Skriv svar