b20 dragster

Tjata om vad som helst .
effe
För mycket laddtryck
Inlägg: 308
Blev medlem: tis apr 24, 2007 8:48 pm
Ort: halmstad

b20 dragster

Inlägg av effe »

vem vilka körde en dragster b20 försedd metanol kompressor vxlspaken mellan bena fanns en bild från vallåkra i någon tidning när dom gjorde en uppstart skall vara 80 talet möjlig skåning mvh effe
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: b20 dragster

Inlägg av Moparboy440 »

Denna? "Lång" Lasse Nilssons dragster, senare sponsrad av comfort racing.
Bild

I ett senare utförande:
Bild
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: b20 dragster

Inlägg av Jens Gustavsson »

eller va det denna du menade?

Bild
effe
För mycket laddtryck
Inlägg: 308
Blev medlem: tis apr 24, 2007 8:48 pm
Ort: halmstad

Re: b20 dragster

Inlägg av effe »

tack för tipsen ej helt hundra säker fan om bara morsan inte slängde mina gamla tidningar så hadde jag vetat
tror inte det är stingern men den motorversionen liknar ju mer den jag tänker på receptet på den jag söker hadde en kg-topp steg 4 fast inte så mycket planad såklart jag har bilder på toppen.. jag köpte den av killen som körde dragstern vevstakar titan . förstärkt vippbrygga . mollystänger . kompressor bm ? på hembyggt insug hillborn sprut typ bränsle metanol stummad fördelare kam vet ej vad förr borr och slag vet ej litet minne av 2.4 liter det var 1987 jag köpte toppen så det är ett tag sedan tyvärr sålde jag toppen på vallåkra 1994 till en norsk kille ångrar det mycket vi få väl se kan mycket väl vara lång lasses med annan motorsetup och ägare
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1052
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: b20 dragster

Inlägg av Thunderbo1t »

Var det inte någon Janne Hansson i Karlskrona som hade en kompressor B20 på 80-talet?
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Re: b20 dragster

Inlägg av T-27 »

Var det inte någon Janne Hansson i Karlskrona som hade en kompressor B20 på 80-talet?
Stämmer "BilsportPvn" och det skulle väl vara gamla Stingermotorn i vartfall köptes den B20in hit till Umeå när Janne H satte in Cheva BB i PVn
Här i Umeå satt den i en 4 dörrars Amazon och sedan hamnade motorn i Skellefteå där den nog satt i en Ascona för att sen Säljas i delar
Bild
effe
För mycket laddtryck
Inlägg: 308
Blev medlem: tis apr 24, 2007 8:48 pm
Ort: halmstad

Re: b20 dragster

Inlägg av effe »

pv n kallades fat attack men den pvn eller motorn som satt i har inget med frontmotordragstern men konceptet nästan samma
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: b20 dragster

Inlägg av Moparboy440 »

Enligt bilsport nr 21 från 1986 köpte Janne Hansson motorn av Stinger-teamet, och satte den i en gul pv som skulle komma att bli känd som fat attack.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Caltex
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: sön dec 28, 2003 11:36 pm
Ort: Skellefteå

Re: b20 dragster

Inlägg av Caltex »

T-27 skrev:
Var det inte någon Janne Hansson i Karlskrona som hade en kompressor B20 på 80-talet?
Stämmer "BilsportPvn" och det skulle väl vara gamla Stingermotorn i vartfall köptes den B20in hit till Umeå när Janne H satte in Cheva BB i PVn
Här i Umeå satt den i en 4 dörrars Amazon och sedan hamnade motorn i Skellefteå där den nog satt i en Ascona för att sen Säljas i delar
Den hann också med att sitta i AB:s Amazon ett tag, för att sedan säljas i delar. Jag köpte topp och bottendel med fästplåtar för kompressorn , V-pumpsdrivning och lite småprylar
effe
För mycket laddtryck
Inlägg: 308
Blev medlem: tis apr 24, 2007 8:48 pm
Ort: halmstad

Re: b20 dragster

Inlägg av effe »

kul caltex lägg upp bilder på grejorna för mej mycket intressanta prylar
Skriv svar