Går att fixa med en rulle gaffatejp!!!Robert Markström skrev:...jag har som inget att sätta kameran på...
Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Lever den?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Jorå den lever men det lär inte mina ben göra imorn. Varit ute & kört 3h idag.
Har småpysslat med varitorerna alla kvällar i veckan så nu, med nästan 26gram i
pinnarna, mjukare std fjäder (3900rpm inslagsvarv). Mera pyssel med ramper & sekundär
så har jag kommit mig ner till 8000rpm.
Kör nu 21 / 39 i drevning = 1.85-1 i utväxling. samt med variator som nu lirar ok & till och med
överväxlar rätt bra så går det åka redigt fort, & det går fort att köra fort
Däremot har jag haft lite strul med att den tyckte den skulle brinna
Här hade jag just tagit in den, spännande bild
Såhär ser kabelstam ut efter branden.
Och såhär ser den ut nu. Svedd & fin huv.
Det var så att den smygfyller motorn med bränsle om den står med full tank. Nålventiler som småläcker
men jag är för snål för att köpa nya (350:-st). Skulle då dra den torr så jag plocka ur stiften & drog, var lite mer
bränsle än jag räknade med. Drog en gång till & det slog en gnista från tändkabeln sen stod den i lågor, i garaget
Fick det dock släckt på 4-5sekunder så all el & slangar osv klarade sig, framförallt garaget. Länge sedan jag hade sånt
adrenalin
Nåväl den funkar nu bättre än förut, till o med efter att den brunnit
Har funkat riktigt bra idag förutom att jag måste gå ner i munstycke på lågfart ett snäpp.
Blir ut & åka nästa helg åxå så jag ska se om jag kanske kan filma lite
//Robban
Har småpysslat med varitorerna alla kvällar i veckan så nu, med nästan 26gram i
pinnarna, mjukare std fjäder (3900rpm inslagsvarv). Mera pyssel med ramper & sekundär
så har jag kommit mig ner till 8000rpm.
Kör nu 21 / 39 i drevning = 1.85-1 i utväxling. samt med variator som nu lirar ok & till och med
överväxlar rätt bra så går det åka redigt fort, & det går fort att köra fort
Däremot har jag haft lite strul med att den tyckte den skulle brinna
Här hade jag just tagit in den, spännande bild
Såhär ser kabelstam ut efter branden.
Och såhär ser den ut nu. Svedd & fin huv.
Det var så att den smygfyller motorn med bränsle om den står med full tank. Nålventiler som småläcker
men jag är för snål för att köpa nya (350:-st). Skulle då dra den torr så jag plocka ur stiften & drog, var lite mer
bränsle än jag räknade med. Drog en gång till & det slog en gnista från tändkabeln sen stod den i lågor, i garaget
Fick det dock släckt på 4-5sekunder så all el & slangar osv klarade sig, framförallt garaget. Länge sedan jag hade sånt
adrenalin
Nåväl den funkar nu bättre än förut, till o med efter att den brunnit
Har funkat riktigt bra idag förutom att jag måste gå ner i munstycke på lågfart ett snäpp.
Blir ut & åka nästa helg åxå så jag ska se om jag kanske kan filma lite
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Coolt
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Ja nu står den i garaget igen.
Hade in den i förrgår & serva den med nya stift & en extrafjäder på WGn. Så nu övervarvar den igen
Hade isär primären & tryckte i den lite stöddigare fjädern, filade av ramperna i början av kurvan. Hade lite
trix med att den var lite trött från låga farter i fjol. Provtryckte wgn med tryckluft & körde ut den ur garaget
för provtur.
Första repan så märktes det direkt att den svarade bättre från botten så fjädern i kombo med filningen av ramper
gjorde nog sitt. vid typ 50kmh & upp mot 8000rpm så snöt det på så i satan & den övervarvade duktigt. Gissar på
9krpm+. Misstände även lite där. Provade nypa en gång till & den drog som ett tåg tills den började övervarva för
mycket igen. Tänkte wtf, körde ut på en äng med ett långt brett skoterspår & nöp igen medans jag kickade på
laddtrycksmätaren. 1.3bar blev det innan jag hann släppa Så jag tröck på wg slangen som jag hade
glömt sätta dit vid provtryckningen & den blev "normal" igen. Nu varvar den 86-8700 så jag ska strax in med den
i garaget igen & plocka isär primären (igen) & prova fila ut ramperna i slutet på kurvan så den pushar hårdare.
Hett tips, man lär sig mycket om variatorer spec tra om man läser på iBackshift.com.
Jag är även lite förvånad att jag inte sköt motorn i bitar förresten
Jag har även köpt en fet actionkamera från jula så jag ska filma lite sen. Det börjar
ju vara skotersäsong nu
Hade in den i förrgår & serva den med nya stift & en extrafjäder på WGn. Så nu övervarvar den igen
Hade isär primären & tryckte i den lite stöddigare fjädern, filade av ramperna i början av kurvan. Hade lite
trix med att den var lite trött från låga farter i fjol. Provtryckte wgn med tryckluft & körde ut den ur garaget
för provtur.
Första repan så märktes det direkt att den svarade bättre från botten så fjädern i kombo med filningen av ramper
gjorde nog sitt. vid typ 50kmh & upp mot 8000rpm så snöt det på så i satan & den övervarvade duktigt. Gissar på
9krpm+. Misstände även lite där. Provade nypa en gång till & den drog som ett tåg tills den började övervarva för
mycket igen. Tänkte wtf, körde ut på en äng med ett långt brett skoterspår & nöp igen medans jag kickade på
laddtrycksmätaren. 1.3bar blev det innan jag hann släppa Så jag tröck på wg slangen som jag hade
glömt sätta dit vid provtryckningen & den blev "normal" igen. Nu varvar den 86-8700 så jag ska strax in med den
i garaget igen & plocka isär primären (igen) & prova fila ut ramperna i slutet på kurvan så den pushar hårdare.
Hett tips, man lär sig mycket om variatorer spec tra om man läser på iBackshift.com.
Jag är även lite förvånad att jag inte sköt motorn i bitar förresten
Jag har även köpt en fet actionkamera från jula så jag ska filma lite sen. Det börjar
ju vara skotersäsong nu
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Hur menar du, det är ju snart slut på skotersäsongen. Bara korvgrillningssäsong kvar
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
Lederna börjar vara lagomt hårda nu så man slipper skotta snö
& nu så efter rejäl filning av ramperna från mitten av den & mot slutet så håller
den runt 7900rpm med klickern på max. Filade även av lite på undersidan av dom
vart dom ligger mot justerskruven. Satte även i den mjuka std fjädern igen.
Håller man full mutter i 6-7 sek så missar den lite, undrar om den tömmer trågen
på fuggarna? Jag har ju fulborrat upp mina 2.0mm nålventiler till 2.3. Huvudmunstycket
har jag för mig jag ligger på 500 eller 510 & en 20a under på andra så dom är ju rätt
stora (typ jäkligt stora). Undrar om det inte helt enkelt hinner fylla på? Hade behövt köpa
nya egentligen då dom läker lite ( well duh? ) efter jag borrade dom så jag parkerar skotern
lodrätt nu
Hur fort släcker man en bbl om man sku ti å stoppa i en sån? hade vart enkelt
se då för den bör ju visa rätt när det inte tvärspolar motorn när den ligger i tune
på pipan? man ska ju bara ha tid kolla på den åxå iofs
Har satt kameran på laddning så efter vadå, 3.5år så ska jag kirra en filmsnutt
//R
& nu så efter rejäl filning av ramperna från mitten av den & mot slutet så håller
den runt 7900rpm med klickern på max. Filade även av lite på undersidan av dom
vart dom ligger mot justerskruven. Satte även i den mjuka std fjädern igen.
Håller man full mutter i 6-7 sek så missar den lite, undrar om den tömmer trågen
på fuggarna? Jag har ju fulborrat upp mina 2.0mm nålventiler till 2.3. Huvudmunstycket
har jag för mig jag ligger på 500 eller 510 & en 20a under på andra så dom är ju rätt
stora (typ jäkligt stora). Undrar om det inte helt enkelt hinner fylla på? Hade behövt köpa
nya egentligen då dom läker lite ( well duh? ) efter jag borrade dom så jag parkerar skotern
lodrätt nu
Hur fort släcker man en bbl om man sku ti å stoppa i en sån? hade vart enkelt
se då för den bör ju visa rätt när det inte tvärspolar motorn när den ligger i tune
på pipan? man ska ju bara ha tid kolla på den åxå iofs
Har satt kameran på laddning så efter vadå, 3.5år så ska jag kirra en filmsnutt
//R
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 192
- Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
- Ort: Sandefjord,Norway
Re: Rotax 670 Turbo -Fastkörningar DeLuxe 31/1
jahapp, ble det nån filming?
virker som den går riktigt bra! hinner denne ikapp med kylskåpet ditt från 0-100?
virker som den går riktigt bra! hinner denne ikapp med kylskåpet ditt från 0-100?
Daniel Krüger