hejsan hjälper en vän att få rätt på hans L200 den vägrar starta när den är varm
kall går jättebra sen kör han tills den blir varm och stänger av den sen vägrar den starta tacksam för all hjälp mvh kristian
mitsubishi l200
- kristian-nilsson
- Ganska mycket laddtryck
mitsubishi l200
Gud som håller Volvo kär,
se till mig som gasglad är.
Vart jag mig i världen vänder,
skall ja lämna svarta ränder.
Motorn jobbar, mätarn går
volvon den ska lämna svarta spår.
bilar: volvo 145 b20b 1972 *såld*
mercedes 190e 1991(ska få volvo motor *skrot*
ford ranger v6 2,9 4x4 1989 *snart klar*
bmw 730ia 1989a ska turbo matas
volvo 945 turbo 1994
se till mig som gasglad är.
Vart jag mig i världen vänder,
skall ja lämna svarta ränder.
Motorn jobbar, mätarn går
volvon den ska lämna svarta spår.
bilar: volvo 145 b20b 1972 *såld*
mercedes 190e 1991(ska få volvo motor *skrot*
ford ranger v6 2,9 4x4 1989 *snart klar*
bmw 730ia 1989a ska turbo matas
volvo 945 turbo 1994
Re: mitsubishi l200
Hej, Vilken L200 är det?
Eftersom du skriver i dieselforum kan vi anta att det är en diesel... Jag gissar att det är en 4D56 EDC (2001-2006) med 118hk - motorn.
Steg ett vid startproblem är att byta bränslefilter och vara säker på att bränslet i tanken är ok (inte från nån gammal rostig farmare eller så).
Man kan ju frestas att tro att ett sånt här problem skulle bero på någon tempgivare men det är sällan så. Bränslemängden vid start är visseligen beroende på kylvattentemp men dom brukar starta även om den är fel om man gnuggar en stund.
Jag tror det löser sej om ni gör rent bränslesystemet...
Eftersom du skriver i dieselforum kan vi anta att det är en diesel... Jag gissar att det är en 4D56 EDC (2001-2006) med 118hk - motorn.
Steg ett vid startproblem är att byta bränslefilter och vara säker på att bränslet i tanken är ok (inte från nån gammal rostig farmare eller så).
Man kan ju frestas att tro att ett sånt här problem skulle bero på någon tempgivare men det är sällan så. Bränslemängden vid start är visseligen beroende på kylvattentemp men dom brukar starta även om den är fel om man gnuggar en stund.
Jag tror det löser sej om ni gör rent bränslesystemet...
Oskar Jakobsson, Sundsvall