Sida 1 av 1
bmw 2002 t4 -74
Postat: sön dec 16, 2012 10:38 am
av jocke02
här kommer lite bilder på min bil.
[imghttp://
www.garaget.org/?car=315041&image=2973403][/img]'

Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: sön dec 16, 2012 11:49 am
av jocke02
får inte bilderna att funka .
någon som kan förklara hur man ska göra?
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: sön dec 16, 2012 1:15 pm
av Johnny
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: sön dec 16, 2012 4:16 pm
av jocke02
info kommer att komma i kväll.
hur gjorde du för att man skulle kunna se bilderna ?
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: sön dec 16, 2012 7:26 pm
av Johnny
[IMG]-taggar måste peka på en bild för att fungera, du hade pekat på en websida där en bild visades, det går inte. Studera dina och mina länkar så förstår du nog.
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: mån dec 17, 2012 12:28 am
av 260Z
Fräänt!! Måste vara fin viktfördelning på den där

Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: mån dec 17, 2012 8:00 pm
av Painlake Racing
Fin

Vad finns det att förbättra?
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre dec 21, 2012 7:27 pm
av jocke02
här kommer lite mer info om bilen och vad jag har tänkt att använda den till.
bilen hämtade jag i Gävle för några år sedan, den var då inte i det bästa skicket, fick liv i orginalmotorn med hjälp av mycket startgas och startkablar så man kunde provåka lite på närmsta grus plan.
Började med att plocka isär hela bilen ocg blästra karossen inann jag började att laga rost. Under tiden det svetsades rost så spårade alltur lite gran kan man väl säga.
Det började med att jag ville ha en turbomotor, och för att kunna besiktia bilen så fick den inte ha för mycket hk så jag skulle hålla mig inom SFRO;s regler.
Motorvalet förpå en volvo vit 4:a .
när jag ändå skulle bytta motor tyckte jag att det kunde vara en bra ide att flytta motorn bakåt också ; det blev ca 30-40 cm.
efterdet så blev det att hänga dit en framvagn ifrån en Bmw e30.
växelådan mämtades ifrån BMW E30 M3, ska byttas i finter till en ZF låda.
svänghjulet blev ett specialtilverkat för att få dit en 2-skivig Tilton kopling (svänghjul och tryckplata väger ca 8kg)
Bakvagnen ska uppgraderas i vinter med delar ifrån E28 528.
För att hålla vikten nere så byttes alla skärmar , motorhuv, baklucka och dörrar till dito i glasfiber.
bilen väger ca 970 kg
Tanken är att bilen ska användas till att åka lite bana, drifting, strippen och på gatan.
mer uppdateringar kommer att följa.
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre dec 21, 2012 8:56 pm
av jocke02
[img

][/img]
en bild på hur förarmiljön såg ut föra året
lite bilder på vad som har hänt i vinter.
[img

][/img]
ny avgastunnel håller på att ta form
[img

][/img]
här hamnar det nya utblåset
[img

[/img]
ny vevhusventilation
[img

][/img]
ny växllådsbalk till ZF lådan
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre dec 21, 2012 9:28 pm
av lenin
Va har du för planer med motorn? Va de mycke meck o få dit e30 framvagn? Denna bilen e rikigt grym!
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre dec 21, 2012 9:46 pm
av jocke02
framvagnen var det rätt mycket mek med att få dit. Jag skrotade all plåt rån torpedväggen och byggde ett rörchassi fram för att få nya infästningspungter för fjädetrornen.
så här ser det ut nu.
[img

][/img]
vet inte vad jag ska göra med motorn än.
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre dec 21, 2012 11:32 pm
av orange02turbo
se bra ut!!!!
mvh orange02turbo
Re: bmw 2002 t4 -74
Postat: fre feb 01, 2013 9:42 pm
av jocke02
kan vara ide att uppdatera lite vad som händer.
har hängt i lite mer rör i buren.
[img

[/img]
har också gjort ett nytt fäste för rattstången
[img

][/img]
[img

][/img]
just nu jobbas det med nya stötdämpartorn till bakvagnen
[img

[/img]
men bilder kommer i helgen