Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

Jag har aldrig gjort några säten själv förut. Så just den biten bromsar ju en lite. Sedan så vill jag ju att det ska matcha fram å bak
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855
Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av gottlieb »

Undrar om inte samma som jag har skull kunna passa(från 300ce)det är 4delat man kan skippa mittsektionen och enkel fastsättning.tror det skulle kunna passa bra.
Skitsnyggt plåtarbete förövrigt.

Bild
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

inte hunnit med så mycket här på sistone. Har varit sjuk ett tag åsså har det varit så himla kallt ute. Och kallt ute innebär kallt inne i garaget där jag håller till. Garaget är ett gammalt plåtgarage byggt på 50talet med dåtidens syn på isolering...= 0. Jag har en hink inne i garaget som termometer och när det inte är fruset i hinken, ja då kan jag anse att det är varmt därinne. Och jag kan meddela att hinken har varit bottenfrusen lätt 2veckor nu.
Iaf så har jag lyckats att göra lite ändå i en dieselkanons osande värme. Den är också från stenåldern så miljön med den igång gör kvällssnytningen till ett nöje


Några plåtartill har gjorts. Blev löstagbara luckor ovanför stötdämparna och bälgarna för lätt åtkomst vid montering/justering/demontering.
Bild

Har även börjat luska i motorstyrningen. Har komplett orginalhärva samt styrbox som kommer att programmeras om. Kabelhärvan kommer att rensas ur en massa onödigt skit. Nya relän och en ny säkringsplint var också planen. Kommer mest troligvis att leja bort det då jag inte vill bränna upp något

Har också beställt en massa småkrafs från Ebay för diverse montering av luftslang/bromsrör/kablar mm. Bli fort pengar ändå trots små kostnader/stycket
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
mans-h
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: sön nov 06, 2011 9:15 am

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av mans-h »

svinsnyggt jobbat! ett av favorit projekten här på sidan, håller på med ett liknande, en cheva cheyenne med egen ram osv, starkt jobbat!
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende
Inlägg: 912
Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
Ort: Dingle

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av blackadder »

Det ser verkligen bra ut. Kul att se så fint plåtarbete med så mycket proffsigt utförda detaljer.
Användarvisningsbild
swerobin91
För mycket laddtryck
Inlägg: 387
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:53 am
Ort: Halmstad

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av swerobin91 »

Snyggt plåt jobb :thumbright:
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av Elias_ »

otroligt fint! :thumbright:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

Roligt att höra. Tack :thumbright:

Idag trillade fälgarna in. Var till garaget en snabbis bara för att testa lite. Nu vill jag ut med den ur garaget!! Känns som att det kommer å bli grymmt!

Bild



Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

Nu är det nära att plåtningen håller på att vara klar... Skönt!!

Ska beställa lufttank nu så jag kan börja med fästet till den. Tänkte mig en 5allons lufttank i alu. Som synes har jag ställt dit kompressorerna för att börja få lite mått till dom för fästena.

Blir nog också att göra en ny bränsletank igen. Det gamla rymmde nästa väl lite (28L) och skapade problem med monteringen av en intank pump. Tror den nya blir mot kickupens bakvägg nu ist. Har måttat lite och den skulle bli just över 41Liter. Vill inte använda fuelcell för det skulle sabba precis hela bagageutrymmet.



Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

fått lite gjort igen. Den gamla lilla tanken byggdes om så det blev ett utrymme i bagagerumsgolvet för kompressorena. Lite svetsning till på bagageplåten så börjar plåtningen nästan vara klar. SKÖÖÖnt! Har även börjat med ett lock för pumparmatur till bränsletanken.

Bild
Bild

Bild
Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Husse1
För mycket laddtryck
Inlägg: 494
Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Ort: Östersund

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av Husse1 »

Jäklar vad snygga jobb du gör och vilka kalasrätta fälgar du hittat!
Thumbs up!
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2432
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av * * * NXJ * * * »

:thumbright:
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
dahla
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Ort: Norrköping

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av dahla »

MB 4 ME skrev:Nu är det nära att plåtningen håller på att vara klar... Skönt!!

Hur gjorde du "vecken" i plåtarna?
Patrik Dahlström
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av MB 4 ME »

Med en sick/falsmaskin , "beadroller" säger jag som snabbast 8)
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende
Inlägg: 912
Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
Ort: Dingle

Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad

Inlägg av blackadder »

Ser riktigt bra ut!
Är kompressorerna av-vibrerade eller bultar du dom rätt i plåten?
Skriv svar