Sida 1 av 1
Zakspeed Ford Capri
Postat: sön jan 27, 2013 10:40 pm
av Anders_Karlsson
Ganska frän bil, notera hur föraren vrider på laddtrycket hela tiden
http://www.youtube.com/watch?v=qaGjYGtOAJs
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: sön jan 27, 2013 11:04 pm
av Rasmus Annander
skapligt förbannad den lät!! grymt ljud
830kg tävlings klar skapligt lätt vagn ! =)
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: mån jan 28, 2013 6:34 pm
av Emils
Det var fränare förr

Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: ons jan 30, 2013 1:16 am
av Karl Buchka
Fett!
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: ons jan 30, 2013 10:17 am
av Timsan
Vilken best!

Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: ons jan 30, 2013 10:29 pm
av tony

såg ut som han hade dålig INSTÄLLNING...

Zakspeed Ford Capri
Postat: tor jan 31, 2013 5:40 am
av lyyski
Han måste ju ha 3-4 kg ladd efter han vridit så många gånger;) haha
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: tor jan 31, 2013 5:48 pm
av Timsan
nämnde dom något över hur mycket den lämnade?

Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: tor jan 31, 2013 6:48 pm
av Anders_Karlsson
Vid 2:30 står det att den ger ca 560 hk @ 9000 rpm, 471 Nm@6400 rpm. 1745 cc cyl. volym, 7:1 i kompförhållande, slaglängd 72,75 mm.
Laddtryck 1,3-1,5 bar ställbart från förarplats...
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: fre feb 08, 2013 2:20 am
av rallyrobin
helvete vilket motorljud även fast ja inte är så glad i 4or men de där grejera verka de va ett väldans skuv i fyfan
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: fre feb 08, 2013 2:04 pm
av mrabarth
lyyski: Han måste ju ha 3-4 kg ladd efter han vridit så många gånger;) haha
Min gissning är att han justerar bromsballansen. Han värmde bromsarna under uppvärmningsvarvet vilket kan tyda på riktiga högtemp belägg.
Då måste man justera ballansen allt eftersom tempen går upp i bromsarna.
Ju högre temp beläggen klarar desto större är skillnaden mellan varma och kalla.
Kollar man på laddtrycksmätaren längst till vänster laddar den lika mycket hela tiden.
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: fre feb 08, 2013 5:17 pm
av Anders_Karlsson
Det stämmer som du säger Micke, kollade på videon igen och laddtrycket är ju samma.
Men det är ett sabla skruvande på bromsbalansen istället, verkar vara nån utväxling på justeringen. Kan ju vara praktiskt när det skakar och rister i bilen, svårt att finjustera då.
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: lör feb 09, 2013 6:06 pm
av Mattias J
Varför kör man med 7:1 i kompa?
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: sön feb 10, 2013 1:30 pm
av cossie_demon
hård jävla bil det där.. ha begäret blev enormt!
Re: Zakspeed Ford Capri
Postat: sön feb 10, 2013 3:52 pm
av Anders_Karlsson
Mattias J skrev:Varför kör man med 7:1 i kompa?
Antagligen för att det är historisk racing och där får man sällan ändra nåt från hur det var på 80-talet.
Det enda som brukar få bytas till nya grejer är bur, stol och bälten och sånt.