strängnäs --> kalmar
strängnäs --> kalmar
Nån som har den turen framför sig? skulle vilja ha hem en växellåda ifrån strängnäs till kalmar, givetvis mot en slant
växellådan väger 36,5kg så bussgods tar den inte (35kg max)

-
- Forumsberoende
Re: strängnäs --> kalmar
Ska tyvärr inte ut och åka något. Men har ett tips om du inte hittar någon vänlig person som vill plocka med sig lådan!
Om det är möjligt så skruva loss det som går tills den är nere i 35kg. Medbringare mm.
Sen skickar man det separat i ett annat kolli. Fick lov att göra så med en BMW diff ganska nyligen då den vägde nästan 40kg
Mvh
Om det är möjligt så skruva loss det som går tills den är nere i 35kg. Medbringare mm.
Sen skickar man det separat i ett annat kolli. Fick lov att göra så med en BMW diff ganska nyligen då den vägde nästan 40kg

Mvh
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Har Bussgods olika regler på olika "kontor"?
Jag skickade en bakaxel (60-70 kg) relativt nyligen utan några som helst problem...
Jag skickade en bakaxel (60-70 kg) relativt nyligen utan några som helst problem...
Rolf W
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Bussgods verkar ha olika regler för maxvikt numera helt klart..fick ett B20 block skickat från Norrland för nåt år sen o det var inga som helst problem med det.. väger iaf mer än 35 kilo
VÅGA VÄGRA OHC!!
Ja vissa bussgods har så man man skicka tyngre saker. Kolla på bussgodsrwider skrev:Har Bussgods olika regler på olika "kontor"?

Tyvärr tar inte bussgodsen omkring mig tyngre än 35kilo
och en zflåda går tyvärr inte plocka bort så mycket på så man får ner vikten 

En tom tds/m3/328 låda väger 36.4kg i en 35kg bussbox. Skruvar du av medbringaren och alla lösa delar samt ev hylsan urtrampningslagret glider på bör du landa på 35kg om du slår in lådan i typ plast.
De jag träffat på som jobbar på bussgods är nog de som inte fått jobb på samhall.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Jag skickade en komplett Alfa 24v V6 på pall förra året, det var inte några 36,4kg där 
Tråkigt att det är olika varifrån man skickar. Man inte kan skicka med postens pallfrakt som privatperson heller.

Tråkigt att det är olika varifrån man skickar. Man inte kan skicka med postens pallfrakt som privatperson heller.
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi